کد خبر: ۲۵۱۱۰
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۹

سمینار انتقال کسب وکارها به حوزه متاورس با حضور فعالان این حوزه برگزار می‌شود

این سمینار با هدف کمک به راه‌اندازی و برندینگ کسب وکارهای در دنیای جدید است. در حال حاضر متاورس یک دنیای جدید است که تحول عظیمی را در کسب و کارها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار نبض فناوری، امروزه کلمه متاورس به گوشتان خورده این واژه از دو کلمه متا به معنی «برتر» و ورس که از کلمه  «Universe» گرفته شده به معنی «جهانی» است. به این ترتیب عبارت متاورس را می‌توان «جهان برتر» یا «برتر از جهان» تلقی کرد.

می توان گفت که متاورس به عنوان یک شبکه‌ مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط اطراف خود تعامل کنند. به عبارتی دیگر، در دنیای متاورس افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش‌آفرینی بپردازند.

این دنیای مجازی، جنبه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی،‌ بازی‌های ویدیوئی، فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) و در نهایت بلاک‌چین را با یکدیگر ادغام می‌کند. به همین دلیل متاورس را می‌توان به دنیایی که توسط واقعیت‌های مجازی و واقعیت‌های افزوده ساخته می‌شود هم نسبت داد.

با افزایش نفوذ بلاک‌چین در دنیای فناوری، پای متاورس به بازی‌های بلاک‌چینی باز شد. بازی‌هایی که افراد در آن می‌توانند آیتم‌های بازی را در قالب توکن خریداری و معامله کنند. البته توجه داشته باشید نوع عملکرد بازی‌های متاورس در بلاک‌چین، تفاوتی با بازی‌های غیر بلاک‌چینی ندارد و فقط دارایی‌های بازیکن در بازی به توکن تبدیل شده است.

دکتر نرگس دشتکی دبیر علمی سمینار انتقال کسب وکارهای اینترنتی به متاورس در گفتگو با خبرنگار« نبض فناوری» اظهار کرد: این سمینار در وزارت کشور روز 14 بهمن با حضور کسب وکارهای تخصصی برگزار خواهد شد. این سمینار با حمایت دانشگاه‌ها و وزارتخانه اجرایی می‌شود.

سمینار انتقال کسب وکارها به حوزه متاورس با حضور فعالان این حوزه برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: این سمینار با هدف کمک به راه‌اندازی و برندینگ کسب وکارهای در دنیای جدید است. در حال حاضر متاورس یک دنیای جدید است که تحول عظیمی را در کسب و کارها ایجاد خواهد کرد. پیش بنیی می‌شود که استقبال خوبی از این سمینار شود. سمینار بیشتر در راستای معرفی این فناوری در دنیای جدید به کسب وکارها است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی