کد خبر: ۲۴۳۷۹
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۱

کارگروهی برای تجاری‌سازی و رشد محصولات حوزه شناختی در کشور

کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی با رویکرد تجاری‌سازی و رشد محصولات حوزه شناختی برای ورود به بازار مصرف، ایجاد و فعال شد.

به گزارش« نبض فناوری» با هدف کمک به راهیابی نتایج و دستاوردهای حاصل از اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به بازار کسب و کار و تجاری‌سازی محصولات و ابزارهای حوزه علوم شناختی، کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی در این ستاد تشکیل شد.

سیدمحمد مهدوی، مسئول توسعه زیست‌بوم فناوری و خدمات شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: با تشکیل و فعالیت این کارگروه، تلاش می‌شود تا نتایج و دستاوردهای حاصل از اجرای صدها طرح پژوهشی و تحقیقاتی محققان، اساتید، پژوهشگران و مراکز علمی و تخصصی تحت حمایت این ستاد، در راستای تبدیل علم به ثروت، تجاری‌سازی شده و وارد بازار خدمات و مصرف شوند.

وی تصریح کرد: این کارگروه هم‌چنین می‌کوشد با همکاری سایر بازیگران این عرصه از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری، ابزارهای تامین مالی مناسب اعم از انواع سرمایه‌گذاری و سایر ابزارهای مالی را به صاحبان دستاوردهای اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی معرفی کند تا محصولات، تجهیزات و ابزارها و آزمون‌ها در حوزه شناختی با نظارت این ستاد وارد بازار شوند.

مهدوی خاطرنشان کرد: از دلایل تشکیل و فعالیت این کارگروه می‌توان به رشد نسبی محصولات حوزه شناختی برای ورود به بازار مصرف و خدمات اشاره کرد. این کارگروه همچنین مشاوره‌های کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار، تهیه طرح‌های توجیهی، راهنمایی برای استفاده بهینه از تسهیلات نهادها و مراکز و تمامی راهکارهای کمک به تسهیل ورود به بازار را در اختیار صاحبان دستاوردهای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تحت حمایت این ستاد قرار می‌دهد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، برای تحقق اهداف کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی، با شرکت‌های معتبر کارگزاری در حوزه تجاری‌سازی و کسب و کار همکاری خواهد شد.

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی