کد خبر: ۲۴۵۱۳
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

هوش مصنوعی چگونه حوزه آموزش را دگرگون می‌سازد؟

هوش مصنوعی می‌تواند از بروز بسیاری از خطرات احتمالی جلوگیری کند و این موضوع را می‌توان در امر آموزش نوین نیز موثر دانست؛ چرا که هوش مصنوعی می‌تواند با اصلاح استراتژی‌های آموزشی بسیاری از هزینه‌های تحصیل و مدارس را کم کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» فناوری هوش مصنوعی همانند سایر فناوری‌ها امروزه نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی کشور‌ها و ارائه خدمات داشته است به گونه‌ای که حضور هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف اقتصادی و عدم حضور نیروی انسانی بیانگر نوعی دگرگونی در اقتصاد است که حاصل توالی فناوری‌هایی مانند اینترنت، فناوری ابری، رباتیک و یادگیری ماشینی و سرانجام هوش مصنوعی به حساب می‌آید. قدرت این فناوری‌ها به قدری است که اقتصاددانان پذیرفته اند که ما در مرکز یک انقلاب اقتصادی دیجیتالی قرار گرفته ایم.

براساس این گزارش تکنولوژی هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین حوزه‌های علمی در عصر حاضر بوده که بیشتر به دنبال طراحی و پیاده‌سازی ماشین‌های محاسباتی است که قابلیت انجام کار‌هایی را نیز دارد. طبق بررسی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ بهره‌گیری از هوش مصنوعی و اثرات اقتصادی آن در مناطق جهان متفاوت خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان براین باورند که سایه این غول تکنولوژی هر روز بزرگ‌تر و گسترده‌تر شده و دنیا را احاطه خواهد کرد. یکی از حوزه‌های مهمی که هوش مصنوعی در آینده آن را دگرگون خواهدکرد، مقوله حوزه آموزش نوین است. امروزه کامپیوترها، قادر به یادگیری و حل کردن پیچیده‌ترین مسائل هستند.
طبق این گزارش هوش مصنوعی با به‌کارگیری تکنولوژی IT می‌تواند راندمان را در بسیاری از حوزه‌ها را افزایش و ارتقا دهد. هوش مصنوعی می‌تواند از بروز تصادفات و بسیاری از خطرات احتمالی جلوگیری کند و این موضوع را می‌توان در امر آموزش نوین نیز موثر دانست. علاوه بر تامین ایمنی دانش‌آموزان از هر جهت، هوش مصنوعی می‌تواند با اصلاح استراتژی‌های آموزشی بسیاری از هزینه‌های تحصیل و مدارس را کم کند. در حقیقت تحصیل بهینه‌تر و ارزان‌تر خواهدشد.

ایمان سجادی کارشناس هوش مصنوعی معتقد است که فناوری هوش مصنوعی امروزه تحولات گستره‌ای را در حوزه‌های کلیدی ایجاد کرده است به گونه‌ای این فناوری در آینده جایگزین آموزش‌های سنتی و خدمات قدیمی خواهد شد. بسیاری از محققان نیز براین باورند که توسعه فناوری هوش مصنوعی بستری برای افزایش بیکاری خواهد شد تا جاییکه تاثیرات آن را در دهه‌های آتی بیشتر شاهد خواهیم بود.

با وجود اینکه با استفاده از هوش مصنوعی در محل کار می‌توان برخی از جوانب کاری (مانند کار‌های تکراری و خطرناک) را بهبود ببخشید، اما اذهان عمومی نگران این مورد است که هوش مصنوعی بیکار شدن کارکنان را به دنبال داشته باشد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی