کد خبر: ۲۴۶۵۵
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰

سونی کمبود PS۵ را با تولید بیش‌تر PS۴ جبران می‌کند

مشکلات مربوط به تراشه و افزایش تقاضا شرکت سونی را با مشکل در تأمین PS۵ مواجه کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» گروه سونی به تولید کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ در طول سال ۲۰۲۲ ادامه می‌دهد، زیرا این موضوع اختلالاتی را در زنجیره تامین جهانی، برطرف می‌کند. بنا بر گفته ها، این شرکت ژاپنی به دلیل کمبود PS۵ قصد دارد نسل قبلی کنسول خود را باز تولید کند و این در حالی است که سونی هرگز به طور رسمی اعلام نکرده که چه زمانی می‌خواهد تولید PS۴ را متوقف کند، آن‌ها قبلاً قصد داشتند مونتاژ را در پایان سال ۲۰۲۱ متوقف کنند.

به گزارش indianexpress، به گفته مردم، این استراتژی حدود یک میلیون واحد PS۴ را در سال جاری اضافه می‌کند تا بخشی از فشار وارد شده بر تولید PS۵ این شرکت را جبران کند، رقمی که در پاسخ به تقاضا تنظیم می‌شود. کنسول قدیمی‌تر از تراشه‌های سطح پایین تر استفاده می‌کند، ساخت آن ساده‌تر است و جایگزین مناسبی برای PS۵ است. یکی از سخنگویان سونی تایید کرد که تولید PS۴ در سال جاری ادامه خواهد داشت و گفت که این شرکت برنامه‌ای برای توقف ساخت این کنسول ندارد.

PS۵ و PS۴

جیم رایان، رئیس پلی استیشن گفته است که جاه طلبی سونی با پلی استیشن ۵ انتقال سریع به جدیدترین سخت افزار بود. اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث کاهش سرعت توسعه نرم‌افزار در صنعت بازی‌ها شد و در عین حال باعث افزایش تقاضای سخت‌افزار شد که حتی ابتدایی‌ترین قطعات را نیز کمیاب کرده است. نسخه قبلی PS۴ که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، تا به امروز بیش از ۱۱۶ میلیون دستگاه فروخته است و همچنان یک گزینه محبوب در بین بازیکنان است.

واحد پلی استیشن با یک سری چالش‌های پیش بینی نشده دست و پنجه نرم می‌کند، از جمله این که سرعت تولید PS۵ کندتر از حد انتظار است. به گفته یکی از مقامات سونی که مجاز به صحبت عمومی نیست، افزایش در دسترس بودن PS۴ در داخل شرکت، به عنوان وسیله‌ای برای پر کردن خلاء عرضه و حفظ گیمر‌ها در اکوسیستم پلی استیشن تلقی می‌شود. یکی از شدیدترین تنگنا‌های زنجیره تامین امروزه تراشه‌های ارزان قیمت همه منظوره برای عملکرد‌های صوتی، برق و ارتباطات بی سیم است. به گفته مردم، برخی از سازندگان کنسول دریافته‌اند که حتی ارائه قیمت‌های بالاتر، تامین چنین قطعاتی را تضمین نمی‌کند، زیرا به گفته مردم، تمام تولیدات فعلی قبلاً فروخته شده است.

 PS۵

در حالی که بازی همچنان بزرگترین منبع درآمد سونی است، غول الکترونیک ژاپنی در حال بررسی عرصه‌های جدید برای حفظ رشد است. این شرکت در حال آماده شدن برای عرضه هدست‌های واقعیت مجازی قدرتمندتر برای استفاده از بازی‌ها و برنامه‌های آینده در اصطلاح متاورس است. همچنین این شرکت در حال بررسی راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی خود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی