کد خبر: ۲۴۷۸۴
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

ترس خطوط هوایی از سرویس جدید5G

خطوط هوایی نگرانند که سرویس جدید5G باعث هرج و مرج در پرواز شود.

به گزارش «نبض فناوری»،  مقامات خطوط هوایی ایالات متحده از وقفه فاجعه بار در صورتی که AT&T و Verizon شبکه های جدید C-Band 5G خود را در این هفته تغییر دهند، بیم دارند.

خطوط هوایی نگران این هستند که تداخل برج های سلولی 5G بر ابزارهای ایمنی حساس هواپیما مانند ارتفاع سنج (که برای فرودهای با دید کم حیاتی است) تأثیر بگذارد.

در نامه‌ای که رویترز به کاخ سفید، اداره هوانوردی فدرالFAA و کمیسیون ارتباطات فدرالFCC ارسال کرده، نگرانی‌های مدیران ارشد شرکت‌های هواپیمایی از جمله امریکن ایرلاینز، دلتا ایر لاین، یونایتد ایرلاینز و ساوت‌وست بیان شده است.

در این نامه آمده: «اگر مراکز اصلی ما برای پرواز آزاد نشوند، اکثریت مردم مسافر و کشتیرانی اساسا زمینگیر خواهند شد». مداخله فوری برای جلوگیری از اختلالات عملیاتی قابل توجه برای مسافران هوایی، حمل‌کنندگان، زنجیره تامین و تجهیزات پزشکی مورد نیاز است.

در این نامه آمده است که این موضوع «به طور بالقوه می تواند ده ها هزار آمریکایی را در خارج از کشور سرگردان کند و افزود: به صراحت بگویم، تجارت این کشور تا حد توقف پیش خواهد رفت.

خطوط هوایی از شرکت‌های تلفن همراه می‌خواهند که از فعال‌سازی دکل‌های 5G در فاصله 2 مایلی (3.2 کیلومتری) از باند فرودگاه خودداری کنند تا از آنچه می‌گویند اختلال فاجعه‌بار در برنامه پروازها باشد، جلوگیری کنند.

در پاسخ به نگرانی‌ها، AT&T و Verizon سال گذشته فعال‌سازی C-Band 5G خود را تا 5 ژانویه به تعویق انداختند تا به FAA اجازه دهد تا این موضوع را بیشتر بررسی کند.

برچسب ها: خطوط هوایی 5جی 5G
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی