کد خبر: ۲۴۸۸۱
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۶
در گفتگو با نبض فناوری؛

تفاهم و یکدستی در حوزه محتوا و اهداف طرح صیانت وجود ندارد

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، گفت: طرح صیانت ذینفعان و افراد دخیل فراوانی در سطوح حاکمیت و جامعه مدنی و مردم داخل کشور دارد علت این تعلل و پاسکاری شاید به این دلیل باشد یکی تفاهم و یکدستی در مورد محتوا و اهداف طرح صیانت وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد که به این زودی این تفاهم بین مسئولان ایجاد شود.

حمید ضیایی‌پرور، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، اظهار کرد: این موضوع چندین سال است که از سوی مسئولان و کارشناسان مطرح بوده تا جاییکه این طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح و مورد توجه و ارزیابی قرار گرفت. با وجود اینکه قرار بود طرح صیانت از سوی دولت و مجلس به منظور رفع ابهامات برای کاربران و فعالان کسب و کار‌های اینترنتی بررسی شود، اما مدام این طرح همچنان بین دولت و مجلس پاسکاری می‌شود.

وی در خصوص تعلل در اجرای این طرح، تصریح کرد: طرح صیانت ذینفعان و افراد دخیل فراوانی در سطوح حاکمیت و جامعه مدنی و مردم داخل کشور دارد علت این تعلل و پاسکاری شاید به این دلیل باشد یکی تفاهم و یکدستی در مورد محتوا و اهداف طرح صیانت وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد که به این زودی این تفاهم بین مسئولان ایجاد شود.

ضیایی‌پرور افزود: تصور می‌کنم کسانی که طراحان اصلی این طرح بودند باید قبول کنند که یک بخشی اقلیتی از جامعه کشور هستند یعنی اکثرایت افراد چنین نمی‌ایشند بنابراین همین موضوع باعث شد که چرخش‌هایی که در مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی و قانونگذاری وجود دارد باعث شده همچنان این طرح بلاتکلیف باقی بماند و اجماع نخبگان در این زمینه صورت نگیرد.

کارشناس فناوری اطلاعات گفت: آن چیزی که در قالب طرح صیانت مطرح است و آخرین نسخه‌ای که از سوی مجلس منتشر شد تصور نمی‌شود که این طرح در کشور تصویب و اجرایی شود. نخبگان جامعه و عقلای جامعه در نهاد‌های مختلف حاکمیتی راجع به این طرح به اجماع نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: برخورد قهری نه تنها در حوزه مجازی بلکه سایر موضوعات به هیچ وجه جواب نمی‌دهد هرچیزی که با فکر و اندیشه سروکار دارد برخورد فیزیکی و قهری نمی‌تواند جوابگو باشد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی