کد خبر: ۲۴۱۳۳
|
۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

علت تغییر نام طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» چیست؟

طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی با وجود اینکه چندین بار در مجلس و کمیسیون مشترک مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته، اما هنوز هم با دست‌انداز‌هایی مواجه است و مدام بین مجلس و کمیسیون مشترک پاسکاری و یا تغییر رنگ می‌دهد، حال این سوال پیش می‌آید که دلیل تاخیر و پاسکاری چیست و چرا هنوز این طرح به صورت جدی و کارشناسی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

علت تغییر نام طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» چیست؟

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با وجود اینکه چندین بار در مجلس و کمیسیون مشترک مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته، اما هنوز هم با دست‌انداز‌هایی مواجه است و مدام بین مجلس و کمیسیون مشترک پاسکاری و یا تغییر رنگ می‌دهد حال این سوال پیش می‌آید که دلیل تاخیر و پاسکاری چیست و چرا هنوز این طرح به صورت جدی و کارشناسی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. در همین راستا بیانه‌های مختلفی از سوی کسب وکار‌های اینترنتی و سایر ارگان‌ها منتشر می‌شود.

می‌توان یادآور شد اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی بیش از ۳۰۰۰ کسب‌وکار ثبت‌شده را به عنوان عضو ذیل حمایت‌های خود دارد، ضمن تشکر از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که با تشکیل جلسات استماع نخبگانی و نامه صریح و کارشناسی، همراهی خود را با کسب‌وکار‌های اینترنتی نشان داد، از نمایندگان عضو کمیسیون ویژه، انتظار دارد تا با رد کلیات طرح اجازه دهند مسیر تدوین لوایح و طرح‌های تخصصی جایگزین با مشارکت بخش خصوصی و در نظر گرفتن ملاحظات آن‌ها و با رویکردی آینده‌نگرانه و پیشرو، دوباره از سر گرفته شود.

در همین راستا رضا تقی پور، رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در این جلسه، گفته است که طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» به «طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» تغییر کرده است و محتوای آن از هم ۳۷ ماده به ۲۱ ماده و از ۱۳ صفحه به ۷ صفحه کاهش یافته است.

وی معتقد است که قانون‌گذاری، تعارض فضای مجازی و قلمرو خارج از حکمرانی فضای مجازی از عمده چالش‌های جدی در این طرح است که باید کورد بررسی و توجه قرار گیرد.

حال باید منتظر ماند و دید این طرح کی به نتیجه خواهد و نگرانی کسب وکار‌های اینترنتی برطرف خواهد شد؟

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی