کد خبر: ۲۴۹۳۷
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰
یک محقق آزمایشگاه سرن ؛

هشدار به مدیران فناوری برای ورود به عصر رایانه‌های کوانتومی

یک محقق آزمایشگاه سرن هشدار می‌دهد که عصر رایانه‌های کوانتومی در آینده نزدیک از راه می‌رسد و آمادگی برای همراهی با تحولات ناشی از آن ضروری است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از زد دی نت، آلبرتو دی مگلیو رئیس آزمایشگاه اوپن لب در سرن در این مورد گفته است: رایانه‌های کوانتومی برای حل مشکلات رمزنگاری و بهینه‌سازی فعالیت‌های مختلف نویدبخش هستند و شرکت‌ها در تلاشند تا آنها را برای استفاده‌های تجاری کاربردی کنند.

بر اساس بررسی‌های مؤسسه Deloitte، سرمایه گذاران خطرپذیر در طول سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد دلار در کسب و کارهای کوانتومی سرمایه گذاری کردند. آنها طی ۱۲ ماه آینده علاقه بیشتری به سرمایه گذاری خواهند داشت و مجموع هزینه‌های مربوط به این کار احتمالاً تا پایان سال به بالای ۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

این تزریق پول نقد به فناوران کمک می‌کند تا کامپیوترهای کوانتومی قابل اعتماد و مفیدی را توسعه داده و ابداع کنند. این در حال حاضر یک اولویت بزرگ است، زیرا تلاش‌ها برای افزایش تعداد بیت‌های کوانتومی - یا کیوبیت‌ها - در دسترس برای محاسبات به کسب‌ و کارها کمک می‌کند تا برای شناسایی موارد استفاده جدید رایانه‌های کوانتومی اقدام کنند.

بر اساس برآورد Deloitte ده‌ها شرکت در سراسر جهان از رایانه‌های کوانتومی به عنوان بخشی از عملیات روزانه خود در سال جاری استفاده خواهند کرد. این فناوری سالانه میلیاردها دلار ارزش تولید می‌کند، به همین دلیل است که مدیران فناوری شرکت‌ها باید از هم اکنون برای بهره گیری از مزیت کوانتومی آماده شوند.

بر اساس بررسی‌های دو شرکت کوانتومی زاپاتا کامپویتینگ و ویک فیلد ریسرچ سه چهارم (۷۴ درصد) مدیران ارشد شرکت‌های تجاری معتقدند سازمان‌هایی که به زودی رایانه‌های کوانتومی را به کار نگیرند، به سرعت از رقبا عقب خواهند افتاد.

به گفته دی مگلیو، مؤثرترین رویکرد ایجاد شبکه‌هایی است که به کاربران کل اکوسیستم گسترده متشکل از شرکای داخلی و خارجی اجازه می‌دهد درباره چالش‌هایی که کسب‌وکارها با آن مواجه هستند فکر کنند و راه‌حل‌های بالقوه مبتنی بر پردازش کوانتومی را ارائه دهند. در عین حال، ساخت این اکوسیستم یک عنصر ضروری برای حرکت به سمت برنامه‌های کاربردی است.
منبع: مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی