کد خبر: ۲۵۰۸۰
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۶

عملیات کشاورزی با تولید بخش جانبی تراکتور سرعت گرفت

خلاقیت در طراحی و تولید یک محصول سبب شده است کاربری‌های تراکتور افزایش یابد و عملیات کشاورزی با شتاب بیش‌تری دنبال شود.

به گزارش« نبض فناوری» بهمن فردی مدیرعامل شرکت دمیر سپر سهند با بیان این‌که مجموعه اتصال سه‌نقطه جلو تراکتوری ابزاری است که تراکتورها را در عملیات کشاورزی کارآمد می‌کند، ادامه داد: این دستگاه می‌تواند ادوات را از روی زمین بردارد و حمل کند.

سامانه‌ای جدید و روزآمد

همچنین این دستگاه با استفاده از یک جعبه دنده کاهنده دور، می‌تواند توان دورانی را از سر شفت میل‌لنگ تراکتور دریافت کند و با کاهش دور آن به 540 دور در دقیقه، توان دورانی را به جلو انتقال دهد.

این دستگاه یک سامانه جدید و به‌روز است که در کارخانه‌های مطرح دنیا بستگی به کاربرد، بر روی انواع تراکتورهای باغی، نیمه‌سبک، نیمه‌سنگین و سنگین قابل نصب است.

کاهش زمان عملیات کشاورزی به نصف

با استفاده از این سامانه می‌توان در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول به صورت هم‌زمان، از ادوات عقب‌سوار و جلوسوار تراکتور استفاده کرد.

هنگام برداشت گندم در مناطق کوهستانی که امکان تردد کمباین غلات مشکل است، به صورت هم‌زمان برای برش و بافه‌بندی محصول، می‌توان از یک تراکتور پرقدرت دروگر جلوسوار استفاده کرد. همچنین برای برداشت کاه و کلش می‌توان از این ابزار در بخش عقب تراکتور استفاده کرد.

کاربردهای فراوانی ازاین دست در عملیات کشاورزی وجود دارد که می‌تواند زمان انجام عملیات کشاورزی را به نصف کاهش دهد.

این دستگاه با دارا بودن حالت لولایی در بازوهای تحتانی خود می‌تواند انواع ادوات جلوسوار را برای نصب در بر بگیرد. کاربردهای این مجموعه سبب استفاده بهینه از آن در صنایعی چون ماشین‌آلات و کشاورزی شده است.

طرح مجموعه اتصال سه‌نقطه جلوی تراکتور با حمایت دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرحله تولید و توسعه رسیده است.

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی