کد خبر: ۲۵۱۰۱
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۸
ایران ساخت؛

فناوری از قاچاق تلفن همراه جلوگیری کرد

محصولی دانش‌بنیان این قابلیت را ایجاد کرده که به کمک آن می توان مالکیت و قاچاق بودن گوشی تلفن همراه خریداری شده را به سادگی تشخیص داد.

به گزارش« نبض فناوری» محمدایمان عبدالهی مدیرعامل شرکت پژند الکترونیک با بیان این که نرم افزار ایران‌ساخت برای جلوگیری از قاچاق تلفن همراه طراحی شده و از قابلیت های متفاوتی برخوردار است، ادامه داد: با استفاده از نرم‌افزار همتا می توان تشخیص داد که آیا تلفن همراه مورد نظر به صورت قانونی وارد کشور شده است یا خیر. این روش یکی از موثرترین ابزارها برای جلوگیری از قاچاق تلفن همراه است.

آگاهی از مالکیت

با نصب و راه‌اندازی این نرم افزار، ضمن آن‌که می‌توان از اصالت تلفن همراه خود اطمینان پیدا کرد می‌توان از مراحل تغییر مالکیت آگاه شد. در آزمایش های انجام شده، این نرم افزار با سرعت بسیار بالایی اصالت کالا را به مالک نشان داده و تنها با وارد کردن کدی بین‌المللی، می‌توان از صحت و کیفیت کالا اطمینان یافت.

این نرم‌افزار می‌تواند اطلاعاتی درباره کارکرده بودن گوشی ارائه دهد که برای کاربر نهایی، بسیار مفید است. این قابلیت می‌تواند مانع کلاهبرداری سودجویان شود و امنیت خرید را برای شهروندان ارتقا دهد.

از سوی دیگر افزایش سرعت و کیفیت انجام امور، تجمیع و یکپارچگی کلیه کانال های ارتباطی جهت خدمت رسانی بهتر و در نهایت گردش درخواست ثبت شده در سیستم به وسیله تعریف وظیفه و اختصاص به کاربران، تمامی مراحلی است که رعایت می شود.

عیب یابی هوشمند

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که حدود 10 فرصت شغلی در شرکت پژند الکترونیک به‌وجود آمده است، گفت: عیب یابی هوشمند یکی از مزایای اصلی نرم افزار همتاست که به صورت غیرحضوری انجام و به صورت هوشمند به آن ها اطلاع رسانی خواهد شد که مشکل آن ها برطرف شده است.

چنین قابلیتی در کشور برای نخستین بار راه اندازی شده و سالانه حدود 3 میلیارد تومان صرفه جویی را در پی دارد. علاوه بر این صرفه جویی های بسیار بیشتری برای نظارت بر بخش تلفن همراه کشور حاصل کرده است. چنین قابلیت مهمی بواسطه تلاش نیروهای بومی کشور و تیم های فنی متخصص به سرانجام رسیده است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی