کد خبر: ۲۵۱۸۲
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۳
گام مهمی در اجرای پروژه؛

عملیاتی‌سازی پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات در استان ها آغاز شد

توافق‌نامه‌ همکاری برای عملیاتی سازی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات در استان‌ها، میان مجری شبکه ملی اطلاعات و مدیران کل ICT استانی به امضا رسید.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از وزارت ارتباطات، توافق‌نامه همکاری «عملیاتی‌سازی پروژه‌ها، بهبود شاخص‌ها و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات» به امضای علی اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و مدیران کل ICT استان‌ها رسید.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات که مسئولیت اجرا و دبیری شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات را نیز عهده دار است، در این مراسم با اشاره به انجام پیگیری‌ها و گزارش‌های هفتگی پروژه‌های ملی در سطح سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، گفت: بر اساس این توافق‌نامه پیشرفت پروژه‌های استانی نیز به همین صورت پیگیری می‌شود.

وی به نسبت ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: سهم استانی اقتصاد دیجیتال با همکاری مرکز آمار کشور در حال تهیه است و به زودی در قالب همین سند به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

تعیین برش استانی برنامه‌های دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات و نظارت بر اجرای متوازن پروژه‌ها و بهبود شاخص‌های عملکردی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و همچنین ارتقای سطح تعامل، هم‌افزایی و تعهد اجرایی بین وزارت ارتباطات با دستگاه‌ها و مجریان تابعه از اهداف این توافق‌نامه عنوان شده است.

راهبری تحقق اهداف عملیاتی، اجزا و اقدام سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در سطح استان‌ها و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های استان‌ها در راستای تحقق اهداف مذکور از دیگر اهداف عنوان شده در این توافق‌نامه است.

در این توافق‌نامه ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها متعهد شده‌اند که در راستای نظارت بر تحقق اهداف کمی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و نظارت، حمایت و راهبری اجرای کلان پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت در استان‌ها و در صورت لزوم فعالیت اپراتورها و پیمانکاران طرف قرارداد اقدام کنند.

همچنین در این توافق‌نامه جداولی با مشخص کردن شاخص‌هایی تهیه شده که ادارات کل استانی بر اساس این جداول پروژه‌ها را پیگیری و نظارت کنند.

مجری شبکه ملی اطلاعات نیز بر اساس این توافق‌نامه متعهد می‌شود که برنامه اجرایی و فرم‌های نظارتی مربوطه را از طریق دفتر نظارت، ارزیابی برنامه‌ها و امور مجامع تهیه کند و به منظور نظارت، رصد و پایش تحقق کلان‌پروژه‌ها و تهیه گزارش‌های لازم در اختیار ادارات کل ICT استان‌ها قرار دهد.

مجری شبکه ملی اطلاعات باید منابع مالی لازم را مطابق عملکرد مربوط به فعالیت‌ها و تکالیف تعیین شده و تحقق شاخص‌های کلیدی، تأمین کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی