کد خبر: ۲۴۹۲۷
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

یک بام و دوهوای وزارت ارتباطات در خصوص همکاری ایران و چین

چند روز پیش عیسی زارع‌پور همکاری ایران با چین را در خصوص اینترنت شایعه‌ای بی‌اساس خوانده بود؛ اما امروز در گفتگو با یکی از رسانه‌ها از همکاری با چین در رابطه با ارتقای کیفیت اینترنت خبر داده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» موضوع کندی سرعت اینترنت طی سال‌های اخیر صدای کسب وکار‌های اینترنتی و کاربران را درآورده است به عنوان ارائه خدمات اینترنتی منجمله خرید‌های اینترنتی و قطع و وصل شدن درگاه‌های بانکی به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است و این مهم مشکلات مردم را دو چندان کرده است.

براساس این گزارش یکی از موضوعاتی مطرح شده برای ارتقای کیفیت سرعت اینترنت تقویت زیرساخت‌ها و توسعه شبکه فیبرنوری است به همین منظور چند روز پیش خبری مبنی برهمکاری ایران و چین در خصوص توسعه شبکه اینترنت و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در رسانه‌ها منتشر شد، اما طولی نکشید که این موضوع از سوی وزیر ارتباطات تکذیب شد و تا جاییکه در صفحه مجازی اعلام کرد که این سخنان در حد شایعه بوده است.

عیسی زارع پور در اینستاگرام در پاسخ به سوال یکی از کاربران که نوشته بود ظاهراً قرار است با همکاری و کمک کشور چین، اینترنت ملی شود، گفت: این شایعات بی اساس است.

طی روز‌های اخیر و در پی آغاز اجرای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، برخی رسانه‌ها گمانه زنی کردند که ایجاد اینترنت ملی با همکاری کشور چین انجام شود؛ بنابراین چند روز از مطرح شدن سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نگذشته بود که دوباره وزیر ارتباطات در گفتگو با یکی از رسانه‌ها در خصوص همکاری ایران و چین گفته است در توافق ایران و چین همکاری‌هایی در حوزه فناوری ارتباطات مثل ۵ G پیش بینی شده است. ما در همکاری‌هایی که با کشور‌های مختلف از جمله چین داریم، توسعه فناوری‌های لازم برای هم حوزه ۵ G و هم کیفیت بخشی ارتباطات ثابت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی همچنین گفته است که توسعه حضور پلتفرم‌های ایرانی در کشور‌های همسایه را مد نظر داریم. ظرفیت‌های خوبی در کشور‌های مختلف وجود دارد و ما می‌توانیم استفاده کنیم و همکاری‌های متقابل می‌تواند منجر به رشد و توسعه صنعت ICT در کشور شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی