کد خبر: ۲۵۱۸۹
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۱

راهنمای احراز هویت در سامانه جامع روابط کار

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به دلیل ارتباط با بخش بزرگی از نیروهای کار در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، به ارائه خدمات غیر حضوری به منظور تسهیل دسترسی کاربران خود پرداخته است. سامانه جامع روابط کار یکی از چندین سامانه زیرمجموعه این وزارت‌خانه بزرگ است که با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به کارگران و کارفرمایان راه اندازی شده است. در این مطلب قصد داریم نحوه ثبت نام و احراز هویت سامانه روابط کار را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

به گزارش «نبض فناوری»، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به دلیل ارتباط با بخش بزرگی از نیروهای کار در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، به ارائه خدمات غیر حضوری به منظور تسهیل دسترسی کاربران خود پرداخته است. سامانه جامع روابط کار یکی از چندین سامانه زیرمجموعه این وزارت‌خانه بزرگ است که با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به کارگران و کارفرمایان راه اندازی شده است. در این مطلب قصد داریم نحوه ثبت نام و احراز هویت سامانه روابط کار را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی سامانه جامع روابط کار

برای دسترسی به سامانه جامع روابط کار باید از طریق نشانی اینترنتی prkar.mcls.gov.ir اقدام کنید. این سامانه با هدف ارائه خدمات الکترونیک به کلیه افرادی راه‌اندازی شده است که به دلایل گوناگون موقعیت شغلی خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر بیکار هستند. به عنوان مثال افراد بیکار می‌توانند از تسهیلاتی برخوردار شوند که برای ثبت نام و انجام امور اداری مربوطه باید درخواست خود را از طریق سامانه جامع روابط کار به ثبت برسانند.

ایجاد حساب کاربری در سامانه جامع روابط کار

برای احراز هویت سریع و غیرحضوری به صفحه احراز هویت با یوآیدی به نشانی https://u-id.net/kar/ مراجعه نموده و گزینه احراز هویت آنلاین وزارت کار را انتخاب نمایید.

فرایند احراز هویت الکترونیکی سامانه جامع روابط کار

با انتخاب گزینه احراز هویت الکترونیکی، دو فرم در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید نسبت به تکمیل دقیق آن‌ها اقدام کنید. این دو فرم عبارت‌اند از:

1. ورود اطلاعات اولیه

در صفحه ورود اطلاعات اولیه باید نقش خود را بین چهار گزینه نماینده (وکیل)، کارگر، کارفرما حقیقی و کارفرما حقوقی انتخاب کنید. در ادامه باید کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه ثبت شده با نام خودتان را وارد نمایید. در نهایت روی گزینه ارسال بزنید.

2. ورود اطلاعات تکمیلی

با انجام فرایند فوق یک کد تایید به شماره تلفن همراهی که در سامانه درج کردید، ارسال می‌شود. در صفحه ورود اطلاعات تکمیلی باید کد تایید دریافت شده را وارد کنید. پس از آن نوبت به وارد کردن شماره شبا حساب بانکی می‌رسد. البته در صورتی که نقش کارگر را انتخاب کردید، ملزم به تکمیل این بخش هستید. در سامانه جامع روابط کار ذکر شده است که شماره شبا باید به نام فرد متقاضی باشد و همچنین تنها شماره شبا مربوط به بانک‌های عامل یعنی رفاه، ملی، سپه، تجارت، صادرات و ملت مورد قبول واقع می‌شود.

در صورتی که فرایند احراز هویت را به درستی طی کنید و اطلاعات شما مورد پذیرش سامانه جامع روابط کار قرار بگیرد، پیامی مبنی بر تایید احراز هویت دریافت می‌کنید. همچنین نام کاربری و رمز عبور سامانه در اختیار شما قرار می‌گیرد که به کمک آن می‌توانید به سامانه وارد شده و درخواست خود را ثبت نمایید.

بازیابی نام کاربری و رمز عبور سامانه جامع روابط کار

برای هر بار ورود به سامانه جامع روابط کار، نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارید. در صورتی که به هر دلیل رمز عبور خود را فراموش کنید، امکان بازیابی آن در سامانه در نظر گرفته شده است. برای این منظور در صفحه ورود به سامانه جامع روابط کار، باید روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کنید.

در ادامه یک صفحه جدید باز می‌شود. در این صفحه از شما درخواست می‌شود تا نام کاربری خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که نام کاربری برای اشخاص حقیقی، همان کد ملی‌شان است. همچنین باید شماره تلفن همراه که در زمان ثبت نام در سامانه وارد کردید را نیز در این صفحه درج کنید.

در ادامه رمز عبور موقت برای شما ارسال می‌گردد که به کمک آن می‌توانید وارد سامانه شوید. در سامانه باید نسبت به تعویض رمز عبور اقدام کنید و رمز مورد نظر خود را روی آن قرار دهید.

به این ترتیب می‌توانید وارد سامانه جامع روابط کار شده و درخواست‌های مرتبط با بیمه بیکاری خُود را ثبت یا پیگیری نمایید.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
وبگردی