کد خبر: ۲۵۳۷۷
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

با یکی از فرایند‌های تجاری و کسب وکار در حوزه ارزدیجیتال آشنا شوید

ارز دیجیتال وی چین یک پلتفرم بلاکچین برای فرآیند‌های تجاری و کسب و کار، مانند زنجیره تأمین و مدیریت چرخه محصول است که هدف آن ارائه اطلاعات جامع از یک سازمان با تفکیک اطلاعات از انبار‌های داده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال با وجود اینکه درآمدزایی بیشتری را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند و در کنار آن نیز یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر است که بایستی مراقب بود. همچنین از راه‌های قانونی برای ورود به عرصه وارد شد؛ چرا که سایت‌های بیشتری برای کلاهبرداری نیز شکل گرفته است و سرمایه‌گذاران باید با احتیاط در این زمنیه گام بردارند.

در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.

ارز دیجیتال ویچین (VeChain-VET) پروژه‌ای است که از یک سیستم لجستیکی بلاکچین خصوصی به یک پلتفرم بلاکچین چندکارکردی عمومی ارتقا یافته است. تیمی که در پشت توسعه ویچین قرار گرفته، این توانایی را داشته است که محصولی پرتقاضا تولید کند که یک پلتفرم جهانی ویژه برای کسب و کار‌ها شود.
براساس این گزارش ویچین یک پروژه بلاکچین است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد. این پروژه در ابتدا به عنوان یک سیستم مدیریت زنجیره تأمین و یک سیستم ضد تقلبِ مبتنی بر تکنولوژی‌های بلاکچین و اینترنت اشیا مطرح شد. در ماه دسامبر ۲۰۱۷، اما این محصول باز برندسازی شده و از نو تحت عنوان بلاکچین ویچین‌تور (VeChainThor) برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) مورد افتتاح مجدد قرار گرفت.‌

می‌توان گفت؛ وی چین (VeChain) یک شرکت خدمات بلاکچینی با مأموریت ایجاد «اکوسیستمی برای کسب و کار عاری از اعتماد و توزیع شده» است تا روند اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و مؤثر، و انتقال ارزش با سرعت‌بالا را فراهم کند. این پروژه دو سال است که در بازار حضور دارد و در حال حاضر یک محصول کارآمد را هم به مشتریان خود عرضه کرده است، امری که هنوز در عرصه ارز‌های دیجیتال رایج نشده است.

در حال حاضر صنایع مختلف از جمله صنایع کالا‌های لوکس، کشاورزی، لجستیک، صنایع غذا/ دارو، و دولت‌ها از تکنولوژی بلاک چین وی چین استفاده می‌کنند.

وی چین کارایی‌های بسیار زیادی دارد. با استفاده از این فناوری امکان رهگیری هر کالایی در زنجیره تامین وجود دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از آن از صحت و کیفیت کالا اطمینان حاصل کرده و کیفیت محصولات غذایی را نیز حفظ کنید.

وی چین ابتدا به‌عنوان یک شرکت زنجیره تأمین بلاک چین شروع به‌کار کرد، اما از همان زمان به یک پلتفرم نرم‌افزار غیرمتمرکز (DApp) کامل تبدیل شد.

با یکی از فرایند‌های تجاری و کسب وکار در حوزه ارزدیجیتال آشنا شوید

همچنین ارز دیجیتال وی چین یک پلتفرم بلاکچین برای فرآیند‌های تجاری و کسب و کار، مانند زنجیره تأمین و مدیریت چرخه محصول است که هدف آن ارائه اطلاعات جامع از یک سازمان با تفکیک اطلاعات از انبار‌های داده است.

وی چین در آینده، قصد دارد به یک بستر برای ICO‌ها و انجام معاملات بین دستگاه‌های اینترنت اشیا تبدیل شود.

وی چین دارای دو توکن VET و VTHO است. اولی برای انتقال ارزش از قرارداد‌های هوشمند در بلاکچین آن استفاده می‌شود در حالی که دومی انرژی اساسی یا گس مورد استفاده در تراکنش‌های انرژی است.

مدیر ارشد اطلاعات تیم وی‌چین فردی به اسم سانی لوو (Sunny Lu) است که شغل اصلی او مدیریت فناوری اطلاعات یا همان آی‌تی و پروژه‌های سیستم اطلاعاتی برای برند‌های لوکس است. از مهم‌ترین سمت‌هایی که او در آن مشغول به فعالیت بوده به مدیریت ارشد اطلاعات شرکت لویی ویتون در چین می‌توان اشاره کرد.
از دیگر اعضای تیم مدیریت وی‌چین، جی ژانگ (Jay Zhang)، مدیر ارشد مالی این تیم است که دارای ۱۷ سال تجربه در زمینه اطمینان‌بخشی فناوری اطلاعات است. بو شین (Bo Shen) نیز در سمت مشاور این تیم مشغول به فعالیت بوده که مؤسس شرکت فنبوشی کپیتال (Fenbushi Capital) است.

اگر بخواهیم به مقایسه پروژه وی چین با سایر پروژه‌های مشابه از منظر زنجیره تامین بپردازیم، پلتفرم‌های والتون‌چین (Waltonchain) و مُدوم (Modum) مثل پلتفرم وی چین مجهز به فناوری بلاک‌چین است. اگرچه با در نظرگرفتن این واقعیت که هر سه پروژه روی حوزه‌های کسب و کار مختلفی تمرکز دارند همین مسئله احتمال رقابت آن‌ها با یکدیگر را کم می‌کند.

تمایل به سرمایه‌گذاری در پلتفرم نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز و علاقه به این حوزه در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با رقبای موجود در آن زمان مانند اتریوم (Ether)، کاردانو (Ada)، ایاس (EOS) و نئو (NEO) که همه با افزایش قیمت مواجه بودند بیشتر شد.

قابل اعتماد بودن دلیل اصلی ساخت VeChain (وی چین) است. این پلتفرم هم قابل اعتماد است و هم مقیاس پذیر، آنهم به طوریکه (همانطور که اشاره کردیم)، نیاز به اعتماد در آن عملا حذف می‌شود. این سیستم با هدف محیطی قوی و توزیع شده ساخته شده است که بدون احتیاج به یک مرکزیت خاص، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

توکن وی چین برعکس توکن‌های معمول قابل استخراج نیست و در بستر بلاک چین اختصاصی خود فعال است. دارنده این توکن می‌تواند از بلاکچین VeChainThor استفاده کند یا آن را اشغال کند. دارنده این توکن همچنین می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی و تجاری را به واسطه این بلاکچین صورت دهد.

وی چین تور یا VeChainThor تغییر نامی است که در فوریه ۲۰۱۸ رخ داد و این به دلیل انتقال این شرکت از زنجیره تامین به راه حل نرم افزاری غیر متمرکز تجاری به شیوه متداول بود، مانند اتریوم.

روی کار آمدن پروژه وی چین کمک شایانی به دور زدن تقلب‌های وارده در عرضه کالا و خدمات کرده است و آینده روشنی برای آن پیش بینی می‌شود. کسانی که در این پلتفرم سرمایه گذاری می‌کنند می‌توانند به نوآورانه بودن این پروژه برای مدیریت زنجیره تامین اعتماد کنند، اگرچه تفاوت‌های واضحی بین توکن‌ها و بلاکچین وی چین با دیگر ارز‌های رمز نگاری شده وجود دارد. در ادامه به بررسی سوال‌های رایج در این رابطه خواهیم پرداخت.

این یکی از نوآورانه‌ترین پروژه‌ها در زنجیره تامین است و پس از شروع مشارکت با شرکت‌های بزرگ نامبرده مثل pwc می‌توان به عدم پیش آمد مشکل در ارتقا تعداد مشتریان آن، و رشد و پیشرفت آن امید داشت.
این پلتفرم به سمت نرم افزار‌های غیر متمرکز در حرکت است و با وجود انتقاد‌هایی که به این موضوع وارد می‌شود، اما طبق نظر عده‌ای دیگر مبتنی بودن آن بر بلاکچین و رفع نیاز‌ها و دغدغه‌های کسب و کار‌ها مناسب است. این پلتفرم با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است و تا قریب به ۵ سال آینده به جایگاه مهمی دست خواهد یافت.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی