کد خبر: ۲۵۳۰۸
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

هدف ارزدیجیتال بایننس یو اس دی چیست و چه کاربردی دارد؟

ارزدیجیتال بایننس یو اس دی با هدف بهبود اکوسیستم مالی غیرمتمرکز برای استفاده بدون حد و مرز از شبکه جهانی روی کار آمده است و باعث شده است تا دسترسی آسان، انعطاف و سرعت تراکنش‌ها به واسطه استفاده از دارایی‌های دیجیتال افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی روز‌های اخیر بازار ارز‌های دیجتیال با نوسانات شدید قیمتی مواجه بوده به گون‌های که بعد از افت قیمت چند روز دیروز روند صعودی به خود گرفته و به مرز ۴۰ دلار رسیده است. باید این نکته را متذکر شد ورود به بازار ارز‌های دیجیتال نیاز به شناخت و آگاهی و دانش کافی دارد چرا که این بازار، بازار ریسک پذیر بوده و ممکن است سرمایه افرادی که دانش کافی ندارد از بین برود بنابراین بایستی محتاطانه وارد این بازار شد. در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.
با توجه به لزوم وجود استیبل کوین‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال و بر اساس هدف ایجاد آنها، این روز‌ها توجه و استفاده از این ارز‌ها به شدت رو به افزایش است.

ارز دیجیتال بایننس یو اس دی، یک استیبل کوین است که با دلار پشتوانه شده و به وسیله صرافی بایننس به بازار ارز‌های دیجیتال ارائه شده است. صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی جهان است و به همین دلیل توجه افراد بسیاری به استفاده از این ارز دیجیتال جلب شده است.

در حال حاضر بازار استیبل کوین‌ها تقریباً اشباع شده است و تعداد استیبل کوین‌های مختلفی که توسط صرافی‌ها، بانک‌ها و یا مؤسسات اعتباری مختلف به بازار عرضه می‌شوند بسیار زیاد است.

ارزدیجیتال بایننس یو اس دی با هدف بهبود اکوسیستم مالی غیرمتمرکز برای استفاده بدون حد و مرز از شبکه جهانی روی کار آمده است و باعث شده است تا دسترسی آسان، انعطاف و سرعت تراکنش‌ها به واسطه استفاده از دارایی‌های دیجیتال افزایش یابد.

یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا به نام بایننس (Binance)، با پشتوانه دلار، به ارایه رمزارزی محبوب به نام بایننس یو اس دی می‌پردازد. علاقه زیادی برای خرید این واحد مالی وجود دارد، چرا که پشتوانه صرافی، تراست‌ها و بانک‌ها آن را به گزینه جذابی تبدیل کرده است، گرچه این بازار در حال اشباع شدن است.
به نوعی از کوین پایدار که توسط دلار آمریکا، پشتیبانی و ضمانت می‌شود به کمک این واحد می‌توان به راحتی به معامله دارایی‌ها بر بستر بلاکچین با کمترین میزان نوسانات قیمت پرداخت. این اکوسیستم مالی که به طور غیرمتمرکز طراحی شده است، از طریق شبکه جهانی امکان دسترسی، انعطاف‌ذیری و سرعت معاملات بالا را ممکن کرده است. بایننس USD به عنوان توکن ERC-۲۰ در بلاکچین اتریوم، با دلار آمریکا و در حساب‌های Paxos متعلق به ایالات متحده که شریک Binance است، منتشر می‌شود. این ارز یکی از سه سکه پایدار بوده که توسط این کشور تایید شده است.

برای نمایش این ارز پرمخاطب از نماد BUSD استفاده می‌شود که همان بایننس یو اس دی خواهد بود. این رمزارز در سال ۲۰۱۹ و بر روی بستر شبکه اتریوم راه‌اندازی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بایننس به عنوان اکوسیستم بلاکچین با چندین بازو شناخته می‌شود که در راستای پیشرفت این تکنولوژی و افزایش آزادی عمل پول، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این صرافی رمزارز با حجم معاملاتی در حوزه ۱۸۰ کشور و منطقه به عنوان پیشروترین نوع آن شناخته می‌شود. این سیستم شامل آزمایشگاه (برای سرمایه‌گذاری)، Binance DEX مبادلات غیرمتمرکز توسعه یافته در سیستم نرم افزای بلاکچین و سایر حوزه‌ها است.

ارز BUSD در سپتامبر ۲۰۱۹ طی همکاری صرافی بایننس و پاکسوس راه‌اندازی شد. بی یو اس دی اولین استیبل کوین عرضه‌شده به‌عنوان بخشی از پروژه ونوس (Venusd) بایننس بود. پاکسوس به رهبری مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار خود چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla)، یک موسسه مالی قانونی در نیویورک است. تیم پاکسوس را افرادی با پیشینه و تجربیات مختلف از وال استریت گرفته تا سیلیکون ولی، تشکیل می‌دهند.
هدف از ارائه این ارز، بهبود اکوسیستم مالی غیرمتمرکز برای استفاده بدون مرز از شبکه جهانی اینترنت اعلام می‌شود. این امر به دسترسی آسان، سرعت بالا و انعطاف بسیار آن در این فضا منجر شده است.

موسسه مالی پاکسوس برای ارائه استیبل کوین خود به‌عنوان یک محصول خدماتی برای شرکت‌های خارجی، از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. در گذشته، این موسسه استیبل کوینی با پشتیبانی طلا به‌نام Pax Gold (PAXG) را عرضه کرده بود. دفتر خدمات مالی نیویورک (Department of Financial Services) روی هر دوی توکن‌های BUSD و PAXG نظارت دارد.

از نظر فنی، ارز Binance USD یک استیبل کوین مبتنی بر فیات است که ارزش دلار آمریکا را در خود حفظ می‌کند. مقدار معادل دلاری عرضه کل ارز BUSD نیز در خزانه پاکسوس نگهداری می‌شود تا به‌عنوان ذخیره این شرکت در بانک‌های بیمه فدرال آمریکا عمل کند. زمانی که قیمت دلار آمریکا کاهش یا افزایش می‌یابد، قیمت ارز بی یو اس دی نیز به همان نسبت تغییر می‌کند. این حالت، معمول‌ترین و سنتی‌ترین مدل یک استیبل کوین است.

از آنجایی که توکن BUSD بر بستر یک بلاکچین عمومی (بلاکچین اتریوم) ایجاد شده است، بسیاری از کاربران و تریدر‌ها از آن به عنوان معادلی از ارزفیات استفاده می‌کنند. این بدین معنی است که بسیاری از کاربران قادرند تا نیاز‌های بانکی خود را با استفاده از این توکن و از طریق پکسوس برطرف نمایند. علاوه بر این توکن BUSD یک توکن ERC۲۰ است و به همین دلیل امکان تعامل با تمامی توکن‌های اتریومی دیگر و همچنین اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApp) را دارد.

این ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد شده است و با توجه به اینکه یک توکن ERC۲۰ به شمار می‌رود امکان تبادل و تعامل با دیگر توکن‌های اتریومی یا اپلیکشین‌های غیر متمرکزی که با استفاده از قرارداد‌های هوشمند اتریومی ایجاد شده‌اند، برای آن فراهم شده است.

همچنین با توجه به امکانات و ویژگی‌های بسیاری که مجموعه بایننس برای استفاده از این ارز دیجیتال در نظر گرفته، توجه افراد زیادی به خرید، نگهداری و استفاده از این توکن جلب شده است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی