کد خبر: ۴۰۷۶۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۹:۵۸
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید تجهیزات صنعتی و پزشکی در حوزه اشعه ایکس توسط یک شرکت دانش بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر این شرکت تولید کننده تجهیزات صنعتی و پزشکی در بخش ایکس است که این محصولات در بخش تصویربرداری پزشکی و نیز در دستگاه‌های بازرسی گمرک و فرودگاه‌ها و در بخش صنعتی مثل رادیوگرافی کاربرد دارد. تمام این محصول با دانش و توانمندی صددرصد تولید داخلی است.


میترا خطیب مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرتونگار پایا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در سال ۹۸ با هدف تولید تجهیزات صنعتی و پزشکی در حوزه ایکس تاسیس شد تا اینکه در سال ۹۹ توانست تاییدیه دانش بنیان را در حوزه محصولات دریافت کند. در حال حاضر این شرکت تولید کننده تجهیزات صنعتی و پزشکی در بخش ایکس است که این محصولات در بخش تصویربرداری پزشکی و نیز در دستگاه‌های بازرسی گمرک و فرودگاه‌ها و در بخش صنعتی مثل رادیوگرافی کاربرد دارد. تمام این محصول با دانش و توانمندی صددرصد تولید داخلی است. 
وی تصریح کرد: در همین راستا حدود ۱۰ سال تحقیق و توسعه انجام داده است. با ساخت دستگاه اشعه ایکس برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است. نزدیک ۳۳ درصد افراد مشغول به کار در این شرکت دارای مدرک دکتری هستند. مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرتونگار پایا افزود: سرمایه گذاری این پروژه سازمان اوقاف امور خیریه است اگر این حمایت‌ها نبود تمام این ایده‌ها و طرح روی کاغذ باقی می‌ماند. 
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرتونگار پایا، گفت: هم اکنون مولد‌های اشعه ایکس در سازمان انرژی اتمی کاربردی شده است؛ بنابراین توسعه فناوری یکی از اولویت‌های مهم این شرکت دانش بنیان است.
وی ادامه دا: دستگاه سنجش تراکم یکی دیگر از دستاور‌های شرکت دانش بنیان پرتونگار پایا است و ما تنها تولیدکننده در داخل کشور هستیم که این پروژه هم اکنون مراحل بالینی را طی می‌کند و بعد از طی این مراحل به سمت تولید انبوه این دستگاه حرکت خواهیم کرد.

ارسال نظرات
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی