کد خبر: ۲۵۴۳۸
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
دستاوردی دیگر از دانش‌بنیان‌ها.

دستگاه پیشرفته برای تولید پودر‌های میکرونیزه معدنی طراحی و ساخته شد/ صرفه‌جویی ۵ میلیون دلار

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، از تولید دستگاه پیشرفته برای تولید پودر‌های میکرونیزه معدنی، خبر داد و گفت: با ساخت این دستگاه علاوه برصرفه‌جویی ۵ میلیون دلاری، اشتغالزایی برای جوانان نیز فراهم شده است.


به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از موضوعاتی که مورد توجه باید قرار گیرد بحث خام فروشی است که در این زمینه حتی مقام معظم رهبری به صورت مستمر به آن تأکید دارند چرا که توجه به موضوع خام فروشی باعث جلوگیری از خروج ارز و اشتغالزایی در بین جوانان جامعه می‌شود در حالیکه این مهم هیچوقت از سوی مسئولان جدی گرفته نشده است. اما نگفته نماند که با ورود شرکت‌های دانش بنیان به چرخه تولید جلوی خام‌فروشی در برخی از صنایع نیز گرفته شده است که نمونه بارز آن در صنعت مواد معدنی است.

هاشم حجازیان بازه حور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراحان ماشین حجازیان با بیان اینکه کار دستگاه ریموند میل یا آسیاب جداکننده غلتکی تبدیل سنگ یا کلوخه معدنی به میکرون است، گفت: این محصول تجهیزات میکرونیزه هستند که مواد معدنی را با هزینه کم در صنایع مختلف قابل استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: مواد معدنی قبل از اینکه در صنایع مختلف استفاده شوند باید یکسری فرآوری و میکرونیزه روی آن‌ها انجام شود که این محصول مواد معدنی را در صنایع مختلف به ابعاد ریز و مورد استفاده تبدیل می‌کند.

حجازیان گفت: دستگاه‌های آسیاب سپراتور غلتکی تجهیزات بزرگی هستند که در تیپ‌ها و سایز‌های مختلف بر اساس نیاز مشتری ارائه می‌شوند. از این محصول برای میکرونیزه کردن موادی از قبیل باریت کریستال، باریت حفاری، بنتونیت حفاری، بنتونیت ریخته‌گری، هماتیت حفاری، تالک سفید، کربنات کلسیم، کربنات منیزیم و موارد دیگر استفاده می‌شود.

مدیر این شرکت اظهار کرد: دستگاه آسیاب سپراتور غلتکی ریموند میل در تمامی صنایع مادر ازجمله فولاد، نفت و گاز، ساختمان، خودروسازی و کشاورزی کاربرد دارد که با توجه به غنی بودن ایران در حوزه معادن و مواد معدنی مختلف، این دستگاه نقش مهمی در رشد صادرات مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی و رشد صنایع مادر ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: درگذشته این تجهیز از چین به کشور وارد می‌شد، اما با تولید نمونه داخلی از واردات جلوگیری و نیاز صنایع مختلف مرتفع شد، همچنین این محصول کاملاً بومی‌سازی شده است.
در حال حاضر ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و در حدود ۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند، همچنین تولید هر دستگاه باعث ایجاد اشتغال‌زایی زیادی می‌شود. این محصول صرفه‌جویی ارزی حدود ۵ میلیون دلاری نیز به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراحان ماشین حجازیان با اشاره به این‌که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث شد تا در حدود چهل خط تولید در سرتاسر کشور راه‌اندازی شود، افزود: اقدامات و حمایت‌های این مجموعه بومی‌سازی دستگاه پیشرفته آسیاب سپراتور غلتکی را ممکن و دستگاه داخلی را قابل‌رقابت با نمونه خارجی ساخت.

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی