کد خبر: ۲۵۴۴۹
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۱

دستیابی به فناوری تولید داروی درمان آلزایمر با استفاده از زعفران

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند با استفاده از خواص زعفران دارویی را تولید کنند که بدون عوارض جانبی به درمان بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

به گزارش« نبض فناوری» آلزایمر نوعی اختلال عملکرد مغزی است که در آن بتدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود و مشخصا فرد دچار نوعی اختلال حافظه میشود که شروع و پیشرفت تدریجی دارد .در اوایل بیماری حافظه کوتاه مدت مختل شده و باگذشت زمان و پیشرفت بیماری ، حافظه بلند مدت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
آلزایمر شایعترین علت  زوال عقل در سنین بالاست که غالبادر افراد بالای ۶۵ سال بروز می‌کند. این بیماری درمان مشخصی ندارد و داروهای شیمیایی موجود در بازار علاوه بر عوارض بسیار زیاد تنها می توانند برخی علائم از علائم این بیماری را کاهش دهند.

اما به تازگی محققین شرکت دانش‌بنیان «گیاهان سبز زندگی» موفق شده‌اند با استفاده از زعفران دارویی به نام «‌سـافروتین» تولید کنند که در درمان بیماری آلزایمر موثر است. این داروی گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی نه تنها عوارضی ندارد بلکه می تواند تاثیرات منفی سایر داروها را نیز کاهش دهد.

ماده موثره موجود در این دارو که از گیاه زعفران استخراج شده است یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در کاهش مرگ سلول‌های عصبی و جلوگیری از تحلیل مغز انسان موثر است و خطر ابتلا به افسردگی و تغییرات رفتاری در کهنسالی  را کاهش می‌دهد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
نبض فناوري موندم چرا اينطور خبر رساني مي كنيد.
آخه اين شركت اسم نداره؟
اكثر خبرهايي كه برام مهمه هيچ نشونه ايي نداره
مدیر پایگاه گیاهان سبز زندگی
0
0
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی