کد خبر: ۲۵۵۸۷
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۶

بلومبرگ: هدست واقعیت ترکیبی اپل از میموجی‌ها در فیس تایم پشتیبانی خواهد کرد

به گفته خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» میموجی‌ها و قابلیت SharePlay احتمالا ویژگی‌های اصلی هدست واقعیت ترکیبی اپل در استفاده از سرویس فیس تایم خواهند بود.

به گزارش «نبض فناوری»، گورمن که تا به امروز اطلاعات دقیق و درستی درباره برنامه‌های آینده اپل منتشر کرده، در گذشته گفته بود هدست واقعیت مجازی/افزوده کوپرتینویی‌ها روی گیمینگ، محتوای رسانه‌ای و همچنین ارتباطات تمرکز خواهد کرد. این دستگاه از سیستم عامل «rOS» یا «realityOS» با اسم رمز داخلی «Oak» بهره می‌برد.

حالا همین منبع در جدیدترین گزارش خود گفته فیس تایم در realityOS، روی دو فناوری کنونی کوپرتینویی‌ها تکامل پیدا می‌کند: میموجی‌ها و SharePlay.

تجربه فیس تایم در هدست واقعیت ترکیبی اپل

به گفته گورمن، کاربران در دنیای مجازی اپل بجای چهره واقعی یکدیگر، نسخه سه‌بعدی آن‌ها یعنی همان میموجی‌ها را خواهند دید:

«من یک نسخه واقعیت مجازی فیس تایم را تصور می‌کنم، جایی که در آن می‌توانید در یک اتاق کنفرانس با تعداد بالایی افراد باشید. در این اتاق بجای اینکه چهره واقعی آن‌ها را ببینید، نسخه سه‌بعدی (میموجی) آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. هدست می‌تواند بطور لحظه‌ای حالات چهره افراد را تشخیص دهد و چنین تجربه‌ای را مشابه دنیای واقعی کند. همچنین به دنبال استفاده زیاد از SharePlay در سیستم عامل realityOS خواهم بود و افرادی که از هدست اپل استفاده می‌کنند، می‌توانند تجربه موسیقی، فیلم و بازی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.»

بلومبرگ: هدست واقعیت ترکیبی اپل از میموجی‌ها در فیس تایم پشتیبانی خواهد کرد

طبق شایعات، اپل از سال 2017 مشغول توسعه سیستم عامل realityOS است، اما چندین روز پیش وجود چنین سیستم عاملی با پیدا کردن ارجاعاتی در لاگ‌های اپ استور و کدهای متن باز اپل بطور غیررسمی تایید شد.

اپل در سال 2018 همراه با iOS 12 از میموجی‌ها رونمایی کرد و قابلیت SharePlay هم همراه با iOS 15.1 در اختیار کاربران قرار گرفت. به گفته برخی تحلیلگران، فناوری‌هایی که کوپرتینویی‌ها در سال‌های اخیر برای محصولاتشان عرضه کرده‌اند مانند صدای فراگیر با قابلیت ردیابی حرکات سر، مسیریابی واقعیت افزوده در اپل مپس و ARKit در حقیقت برای هدست واقعیت ترکیبی این کمپانی درنظر گرفته‌ شده‌اند و این کمپانی قبل از عرضه چنین محصولی، بخشی از تجربه آن را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی