کد خبر: ۲۵۶۲۷
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۷

آزمایش جنگ در واقعیت مجازی!

نیروی هوایی آمریکا اقدام به آزمایش سلاح‌های لیزری و جنبشی در بازی‌های جنگ مجازی کرده و همچنین دو سلاح جنبشی ناشناخته را آزمایش کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از آی‌ای، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا(AFRL) با هدف بررسی هم‌افزایی بین مفاهیم انرژی هدایت شده و سلاح جنبشی در فضای نبردهای آینده، آزمایش مفهومی انرژی هدایت شده و انرژی جنبشی را انجام داده است.

با ظهور پهپادها و وسایل الکترونیکی در میدان‌های جنگ، ماهیت نبردها به شدت تغییر کرده است. ارتش‌ها در سراسر جهان در حال تقویت این فناوری‌های پیشرفته هستند و فناوری‌های پیشین و متعارف کنونی دیگر برای مقابله با این تهدیدات کافی نیستند.

ارتش ایالات متحده پیشرفت‌هایی در زمینه استقرار سیستم‌های تسلیحاتی انرژی هدایت شده داشته است و اکنون به نظر می‌رسد در حال آزمایش استراتژی‌های خود در محیط‌های واقعیت مجازی است.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا در ماه ژانویه امسال با اداره مهمات در پایگاه نیروی هوایی "کرکلند" همکاری کرد تا در آن خلبانان، افسران سیستم‌های تسلیحاتی و مدیران نبرد هوایی از سلاح‌های هدایت شده و انرژی جنبشی در مجموعه‌های مختلف استفاده کنند.

این آزمایشگاه تحقیقاتی بدون افشای جزئیات بیشتر گفت که لیزر پرانرژی هوابرد و دو مفهوم سلاح جنبشی در طول این تمرین‌های مجازی آزمایش شدند.

"راستی کولمن" مشاور فنی در اداره مهمات گفت: این آزمایشات فرصت بزرگی را برای آزمودن مفاهیم تسلیحات جنبشی در جنگ‌ها فراهم می‌کند و به ما این امکان را می‌دهد مفاهیم شغلی جدیدی را ببینیم که در غیر این صورت نمی‌توانستیم ببینیم. به عنوان مثال، خلبانانی که در محیط مجازی با هواپیما پرواز می‌کردند، بازخوردی فراتر از آنچه می‌توانستیم از هر مکان دیگری دریافت کنیم، دریافت کردند.

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا همچنین سیستمی موسوم به "WOPR" را که یک سیستم مدیریت نبرد مبتنی بر هوش مصنوعی است، در این آزمایشات آزمود. این سیستم به دو نیروی دریایی و هوایی اجازه می‌دهد تا تلاش‌های خود را هماهنگ کرده و توانایی‌های خود را در آینده یکپارچه کنند.

آزمایش در محیط‌های مجازی امکان توسعه سریع فناوری‌ها، صرفه‌جویی در منابع ارزشمند و هزینه‌ها را فراهم می‌کند.

سرهنگ "متیو کراول" رئیس ایمنی هوانوردی نیروی هوایی و رهبر هوانوردانی که در این بازی‌های مجازی شرکت کردند، گفت: آزمایش‌هایی مانند این، امکان همکاری مهم بین جنگنده و توسعه‌دهندگان قابلیت‌های آینده ما را فراهم می‌کنند. این فرصت شگفت انگیزی را برای نیروها فراهم کرد تا از یکدیگر بیاموزند و نیروهای ما را در مقابل همتایان خود به‌ روز نگه می‌دارد.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی