کد خبر: ۲۵۶۲۶
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

کمک 5.4 میلیارد دلاری ایلان ماسک به یک خیریه در قالب انتقال سهام تسلا

براساس مستندات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ایلان ماسک حدود بیش از 5 میلیون سهم تسلا را طی ده روز در ماه نوامبر 2021 به یک موسسه خیریه اهدا کرده که نامش فاش نشده است.

به گزارش« نبض فناوری» ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا، در ماه نوامبر سال گذشته میلادی و طی بازه زمانی ده روزه بیش از 5 میلیارد دلار از سهام این شرکت را به یک موسسه خیریه اهدا کرده است. این موضوع در حالی اعلام شده که ماسک در هفته‌های گذشته مشغول فروش سهام خود در تسلا بوده است.

طبق اسناد ارائه شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ماسک 5,044,000 سهام تسلا که ارزش آن بیش از 5.4 میلیارد دلار گزارش شده را در طول ده روز از ماه نوامبر به این موسسه خیریه منتقل کرده است. در این اسناد از انتقال سهام به عنوان «هدیه خیریه» یاد شده اما هنوز مشخص نیست کدام خیریه‌ آن را دریافت کرده است.

 
 
ایلان ماسک
 

کمک ایلان ماسک برای حل مشکل قحطی جهان؟

با این حال، ماسک حدود یک ماه قبل به مقاله‌ای در مورد برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد پاسخ داد و در توییت خود نوشت که 6 میلیارد دلار از طریق سهام فروخته شده خود از تسلا به این سازمان کمک خواهد کرد، اگر توضیح دقیقی ارائه شود که پول او چگونه می‌تواند مشکل قحطی جهان را برطرف کند.

در همین رابطه، ماسک در ماه نوامبر با ایجاد یک نظرسنجی در توییتر از طرفداران خود سوال کرد که آیا باید 10 درصد از سهام خود در تسلا را بفروشد تا با اتهامات فرار مالیاتی مقابله کند که تقریبا 58 درصد از 3.5 میلیون راه‌دهنده نظر مثبتی به آن داشتند. نشریه فوربس تخمین زده بود که ماسک برای رسیدن به هدف خود باید حدود 17 میلیون سهم به ارزش تقریبا 15 میلیارد دلار را بفروشد و او در ماه نوامبر بیش از 9 میلیون سهم را فروخت.

طبق تخمین فوربس، میزان دارایی خالص ایلان ماسک 242.4 میلیارد دلار است که این امر او را بالاتر از افرادی مانند «روبین زنگ» مدیرعامل شرکت تولید باتری کانتمپ و «جف بیزوس» به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل می‌کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی