کد خبر: ۲۵۶۳۷
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

برای همترازشدن در عرصه بین‌المللی باید تجهیزات مخابراتی را به روزرسانی کرد

دکتری علوم سیاسی، فوق لیسانس روابط بین الملل، گفت: ما از لحاظ تکنولوژی و صنایع بنیادی مخابراتی مشکلات زیادی داریم؛ اگر بخواهیم خودمان را در سطح دنیا و همتراز با آنها نگه داریم باید تجهیزات مخابراتی را بروزرسانی کنیم.


نیما حاسید دکتری علوم سیاسی، فوق لیسانس روابط بین الملل، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، در خصوص طرح تنظیم‌گری در فضای مجازی و کاهش سرعت اینترنت، اظهار کرد: کاهش سرعت اینترنت ربطی به طرح تنظیم‌گری ندارد چرا که این طرح هنوز تصویب و اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: به عقیده بنده طرح صیانت با تمام پروپاگاندای تبلیغاتی شکل گرفت و حتی بسیاری از عقلای نظام نیز در مقابل آن مقاومت نشان دادند به طوری حتی خبرهایی که جسته و گریخته از مرکز پژوهش‌های مجلس به بیرون دز پیدا کرد و این صحبت‌ها برآن موضوع صحه گذاشت. همچنین مغایرت طرح صیانت با قانون اساسی بود.

دکتری علوم سیاسی، فوق لیسانس روابط بین الملل، گفت: این طرح به نظرم نمی تواند به اجرایی در بیاید در نتیجه کسانی که به دنبال راهکارها بودند به یکسری راهکارهای مینیمالیستی راضی شدند و شایدکاهش سرعت اینترنت یکی از دلایل این طرح باشد.

حاسید افزود: دلیل دیگری که می تواند داشته باشد ما از لحاظ تکنولوژی و صنایع بنیادی مخابراتی مشکلات زیادی داریم؛ اگر بخواهیم خودمان را در سطح دنیا و همتراز با آنها نگه داریم باید تجهیزات بروز را خریداری کنیم که متاسفانه به دلیل شرایط بداقتصادی و از سوی دیگر در حوزه مبادلات بین المللی و انتقال پول دچار مشکل هستیم به هر حال سعی کنیم آنچه را که داریم بهتر استفاده کنیم این هم در بُعد فنی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی