کد خبر: ۲۵۶۴۳
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰

جشن یکسالگی حضور "استقامت" در مریخ

تنها چند روز دیگر تا یکساله شدن حضور مریخ‌نورد "استقامت" روی سطح مریخ باقی مانده است و ناسا به این مناسب گفتگوهایی مجازی و رویدادهایی حضوری برگزار خواهد کرد.

به گزارش« نبض فناوری» برای شنیدن داستان‌های تیم این ماموریت به مناسبت سالگرد فرود خیره‌کننده "استقامت" بر مریخ می‌توان به صورت مجازی یا حضوری در رویدادهای اعلام شده شرکت کرد. مدل‌هایی از این مریخ‌نورد با اندازه واقعی در سیاتل، سانفرانسیسکو و نیویورک به نمایش گذاشته شده است و رویدادهای مجازی به افراد این امکان را می‌دهد تا فارغ از اینکه در کجای جهان هستند در این جشن شرکت کنند.

برای اطلاع از تاریخ و محل برگزاری رویدادها می‌توانید به وب‌سایت ناسا مراجعه کنید.

مریخ‌نورد ناسا در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۱(۱ اسفند) ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی و ۲۱ گرینویچ(۰۰:۳۰ بامداد ایران) به آرامی در دهانه‌ی ۴۵ کیلومتری جزرو فرود آمد و بلافاصله تصاویری از سطح سیاره سرخ به زمین فرستاد.

این ماموریت که با هدف جستجوی حیات باستانی و جمع‌آوری نمونه از سطح مریخ انجام گرفته تا کنون موفقیت آمیز بوده و "استقامت" توانسته نمونه‌هایی از خاک و هوای این سیاره جمع‌آوری و در لوله‌های مخصوص خود قرار دهد تا در نهایت طی ماموریت دیگری برای مطالعه و ارزیابی به زمین بازگردانده شوند.

علاوه بر آن این مریخ‌نورد تصاویر زیبا و خیره کننده‌ای از مریخ و همچنین از بالگرد نبوغ که یک بالگرد مریخی است و تاکنون ۱۹ پرواز موفق بر فراز سیاره سرخ داشته، ثبت کرده است.

چندی پیش ناسا اعلام کرد که پس از رفع مشکلی در جمع‌آوری نمونه‌ها، "استقامت" آماده آغاز سفر چند کیلومتری خود به سمت یک دلتای نزدیک است اما پیش از آن کمی بیشتر به جستجوهای خود ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ ماموریتی برای بازآوری نمونه‌ها از مریخ به زمین انجام شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی