کد خبر: ۲۵۴۳۳
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰

حضور پررنگ صنعت فضایی چین در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲

افراد حوزه صنعت فضایی چین به شاهکارهای مهندسی معروفی مانند فرستادن سطح نورد به سمت پنهان ماه و فرود یک ربات برای کاوش در مریخ معروف هستند اما جالب است بدانید این افراد در برگزاری مراسم بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نیز نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از چاینا دیلی، دستاوردهای حوزه صنعت فضایی چین در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بسیار نمایان بود و آنها در این مراسم، دانش و تخصص خود را به جای سیارات دور، بر روی زمین و با انجام برخی کارها در استادیوم ملی چین که به عنوان "آشیانه پرنده" نیز شناخته می‎‌شود، به رخ جهانیان کشیدند.

مهندسان شرکت علوم فضایی و فناوری چین(CASC) که پیمانکار اصلی برنامه فضایی چین هستند وظیفه طراحی و توسعه ۱۱ بخش اصلی این مراسم تماشایی ۱۴۰ دقیقه‌ای(بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲) را برعهده داشتند.

در بیانیه‌ای که پس از این مراسم منتشر شد، این شرکت دولتی اعلام کرد: ما به‌ عنوان یک پیمانکار فنی برجسته، مسئولیت طراحی و ساخت صحنه اجرا، نمایش زمینی، مکعب یخ(ice cube)، یخ‌شار(ice fall)، مانیتورینگ پشت صحنه، ارتباطات و برخی سیستم‌های دیگر را بر عهده داشتیم.

در بیانیه آمده است که "مکعب یخ"(ساختاری که با صفحه نمایش LED پوشانده شده است)، نمونه‌ای از کار مهندسین این شرکت است که از تخصص خود برای مقابله با چالش‌های فنی استفاده کرده‌اند. بدنه اصلی این مکعب ۴۰۰ متری، ۱۸۰ تن وزن داشته و باید به تدریج در طول مراسم بالا می‌رفت و این بدان معنا بود که مهندسین باید روشی مطمئن برای بلند کردن آن ابداع می‎کردند.

طراحان و تکنسین‌های موسسه ماشین‌های مهندسی ویژه پکن که در بخش‌های مکانیکی بزرگ مانند سکوهای پرتاب موشک تخصص دارند، یک قاب تاشو چند لایه ایجاد کردند که می‌توانست این مکعب بزرگ را تنها در ۴۳ ثانیه بلند کند.

یک کار شگفت انگیز دیگر مهندسین موسسه کنترل خودکار هوافضای پکن توسعه یک صفحه نمایش زمینی بود که مساحتی به وسعت ۱۰ هزار و ۱۰۰ متر مربع را پوشش می‌داد. آنها از فناوری‌های اینترنتی صنعتی برای اتصال بیش از ۴۰ هزار صفحه نمایش و نظارت بر شرایط کاری آنها استفاده کردند. برای اطمینان از عدم وجود نقص در هنگام افتتاحیه و اختتامیه مراسم، مهندسان چهار خط انتقال سیگنال را در صفحه نمایش عظیم تعبیه کردند تا ظرفیت پشتیبان کافی را داشته باشد.

گروه دیگری از مهندسان موسسه کنترل خودکار یک شبکه ارتباطی پیچیده را برای مراسم افتتاحیه ایجاد کردند. این سیستم شامل نزدیک به ۹۰ کوله پشتی انتقال سیگنال(transmission backpacks )، ۷۰۰ دستگاه تلفن بی سیم، ۷ هزار هدست و اتصال ارتباط بیش از ۳ هزار پرسنل در شب بودند.

مشعل‌های حمل شده توسط ورزشکاران چینی در طول مراسم توسط محققان موسسه پیشرانش هوافضای پکن ساخته شدند و آنها از دانش و مهارت‌های خود در توسعه موتورهای موشک برای ایجاد این امر استفاده کردند. مشعل‌ها می‌توانند در میان وزش باد با سرعت ۲۸ متر در ثانیه بسوزند. آنها در هنگام باران شدید یا در دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد خاموش نمی‌شوند.

میله‌های جدید پرچم ملی چین این استادیوم و پرچم المپیک نیز توسط محققان شرکت علوم فضایی و فناوری چین طراحی و ساخته شده است. میله‌های پرچم با توجه به جهت باد در داخل سالن می‌چرخیدند.

شرکت علوم فضایی و فناوری چین، یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعت فضایی جهان، توسعه‌دهنده و سازنده سری موشک‌های حامل لانگ مارچ، فضاپیمای شنژو، ایستگاه فضایی تیانگونگ و کاوشگرهای ماه چانگ ای است. در سال ۲۰۱۹، این غول صنعت فضایی به عنوان یکی از پیمانکاران پیشرو برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ انتخاب شد، زیرا کمیته برگزاری امیدوار بود که این شرکت بتواند از تجربه و تخصص خود برای این برنامه استفاده کند.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی