کد خبر: ۲۵۸۳۴
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۲

۲۱۰ شرکت دانش‌بنیان برای هوشمندسازی حمل‌ونقل تلاش می‌کنند

فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی حمل‌ونقل مسیر مطئنی برای توسعه این صنعت در کشور است.

به گزارش« نبض فناوری» شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل ارزش افزوده بالایی که ایجاد می کنند، نقش ویژه‌ای در رشد کشور در زمینه‌های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند. یکی از حوزه‌هایی که با کمک این شرکت‌ها در مسیر رشد و تعالی قرار گرفتند و به نیازها جامعه کاربردی‌تر پاسخ دادند.

ستاد توسعه فناوری‌ها فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به عنوان واسطی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت، به این حوزه ورود کرده و توانمندی‌ها را به نیازها متصل کرده است. در حوزه هوشمندسازی حمل‌ونقل نیز با معرفی 210 شرکت دانش‌بنیان به نهادهای مرتبط، توانسته این ظرفیت‌های دانشی را کاربردی و عملیاتی کند.

این شرکت ها با تولید محصول یا ارائه خدماتی فناورانه نقشی موثر در توسعه حمل و نقل هوشمند کشور بازی می کنند. صنعتی که این روزها در دنیا به شدت مورد توجه قرار گرفته و گامی بزرگ در راستای بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات محسوب می‌شوند.

«شرکت ارتباطات کنترل فراگستر»، «امیدان منظومه گسترش اطلاعات»، «نقشه و مسیریاب فارسی و هوشمند بلد»، «بی پارک نرم‌افزار»، «پیشگامان جابجایی راشا»، «مسیریاب دال»، «راد هوش‌افزا»، «سازه‌های اطلاعاتی راژمان» و غیره از جمله این شرکت‌ها هستند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی