کد خبر: ۲۵۸۶۹
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۴

۵ هزار و ۷۶۸ خدمت برای زیست‌بوم دانش‌بنیان در کشور ارائه شد

در حال حاضر ۶ هزار و ۶۰۱ شرکت دانش‌بنیان و بیش از یک هزار و ۵۰۰ شرکت خلاق در کشور نقش آفرینی می‌کنند.

به گزارش« نبض فناوری» با ایجاد حمایت ها و زیرساخت‌های لازم زمینه برای توسعه زیست‌بوم فناوری و خلاق در کشور فراهم شده است و این مجموعه‌ها با دریافت خدمات حمایتی توانسته‌اند بازار خود را توسعه دهند.

توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق

چند سالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان به یکی از حلقه‌های اصلی زیست بوم فناوری و نوآوری بدل شده‌اند و با ارائه خدمات و تولید محصولات در مرز دانش؛ کشور را در پیچ و خم بحران‌های اقتصادی و سیاسی یاری کرده‌اند. این شرکت‌ها در همه کشور فعالیت می‌‌کنند و برای توسعه بازار خود نیازمند دریافت خدمات حمایتی و توانمندسازی هستند.

خدماتی که در 110 عنوان تعریف شده و به شرکت های متقاضی ارائه می شود. در این میان سهم «فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای» با 1542 شرکت ثبت شده از دیگر حوزه های فناورانه بیشتر است. «ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته» نیز با 1461 و «برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار» نیز با 1400 مجموعه فعال نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

این خدمات در استان های مختلف نیز با استفاده از ظرفیت بومی هر استان ارائه می شود. حمایت های ارائه شده توسط مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب مشاوره های تخصصی کسب وکار، برگزاری نشست‌های حضوری و غیرحضوری پرسش و پاسخ و خدمات تجاریسازی و توسعه کسب و کار ارائه می‌شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی