کد خبر: ۲۵۹۴۴
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۷

دستگاه ثبت نوار قلب همراه بومی‌سازی شد

یک شرکت دانش‌بنیان محصولی ساخته که امکان ثبت نوار قلب به‌صورت پیوسته برای یک دوره‌ی زمانی حداکثر 100 ساعته را ممکن کرده است.

به گزارش«نبض فناوری» محمدرضا پارسایی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان والا اندیشه پایا با بیان این‌که هولتر قلب تولیدی این شرکت در دو مدل عرضه می‌شود، گفت: این محصول یک دستگاه سیار برای ثبت و ذخیره‌ی دائم سیگنال قلبی است.

ثبت نوار قلب به‌صورت پیوسته

برای چک کردن بیمار معمولا نوار قلب را 5 دقیقه می‌گیرند اما گاهی وقت‌ها زمان بیشتری طول می‌کشد تا بیماری‌ خود را نشان دهد یا حتی ممکنه در خواب علائم دیده شود.

هولتر قلب ایران‌ساخت، به بدن فرد متصل می‌شود و امکان ثبت نوار قلب به‌صورت پیوسته برای یک دوره‌ی زمانی حداکثر 100 ساعته، درحالی‌که فرد می‌تواند فعالیت‌های روزمره‌ی خود را انجام دهد، فراهم می‌کند، این محصول 4 الکترود و 6 لید دارد.

این دستگاه به بدن فرد متصل می‌شود اما با این تفاوت که امکان ثبت نوار قلب به‌صورت پیوسته را برای یک دوره‌ی زمانی حداکثر 48 ساعته، درحالی‌که فرد می‌تواند فعالیت‌های روزمره‌ی خود را انجام دهد را فراهم می‌کند، این محصول هم 10 الکترود و 12 لید دارد.

پس از اتمام فرآیند رکورد داده، هولتر به نرم‌افزار اختصاصی متصل می‌شود و داده‌ی ذخیره شده، توسط نرم‌افزار آنالیز و درنهایت خروجی به شکل نمودارهای دسته‌بندی می‌شود و نتایج آماری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

دقت بالا در آنالیز و ثبت بی‌نظمی‌های ناگهانی در قلب

این محصول، قابلیت ثبت بی‌نظمی‌های ناگهانی در قلب و باتری قابل شارژ مجدد را نیز دارا است. دقت بالا در آنالیز جزو مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی محسوب می‌شود همچنین ازلحاظ قیمت نیز پایین‌تر است.

در حدود 4 سال کار تحقیق و توسعه این محصول طول کشید و نرم‌افزار آن کاملاً اختصاصی است و خود دستگاه تا حد امکان بومی‌سازی شده است. این محصول هنوز به مرحله عرضه نرسیده ولی به‌زودی این اتفاق رخ می‌دهد و می‌تواند صرفه‌جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان والا اندیشه پایا با اشاره به اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار مؤثر است، افزود: حمایت‌های این مجموعه مثل تخصیص وام و موارد دیگر قابل‌مقایسه با سایر نهادها نیست و سعی خود را می‌کند تا به پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند اما در بخش تمدید دانش‌بنیانی نیاز است توجه بیشتری صورت بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی