کد خبر: ۲۵۹۶۲
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۲

خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در ترکیه گشایش می‌یابد

همزمان با سالروز مبعث پیامبر اسلام؛ پنجمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در کشور ترکیه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش« نبض فناوری» مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در ترکیه، گفت: ترکیه کشور اوراسیایی و همسایه غربی کشورمان به عنوان پنجمین مقصد ایران برای راه‌اندازی خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت انتخاب شد.

وی افزود: کشوری که با داشتن اشتراکات زیاد فرهنگی، سیاسی و دینی با ایران و دروازه ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار پرسود اوراسیا، میزبان زیست بوم فناوری و نوآوری ایران می شود.

قلعه نوی ادامه داد: رویدادی که سالروز مبعث پیامبر با برگزاری دومین نشست تجاری فناوری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت و شرکت های فناور ترک در استانبول آغاز می شود و افتتاح پنجمین خانه نوآوری و فناوری برون‌مرزی ایران در این شهر برنامه دیگری است که در این روز مدنظر است.

به گفته وی، در حال حاضر خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در کشورهای چین، کنیا روسیه و سوریه راه‌اندازی شده‌اند و مسیر توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی را به دیگر کشورها فراهم می کنند. ترکیه به عنوان پنجمین کشور؛ میزبان این خانه‌ها خواهد شد و در 6 ماهه نخست سال 1401 نیز این مراکز در عراق و ارمنستان ایجاد خواهد شد.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این خانه‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری حداکثری بخش خصوصی فعال در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته‌اند، گفت: این مراکز 2 کارکرد اصلی کمک به بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان و خلاق در کشورهای هدف یا منطقه جغرافیایی مدنظر و استقرار شرکت های ایرانی علاقه مند به فعالیت در کشورهای هدف را محقق کرده اند.

وی همچنین بیان کرد: خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت محلی هستند برای ارائه خدمات سخت افزاری چون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شوروم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرم افزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری برای شرکت های ایرانی.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی