کد خبر: ۲۶۰۰۱
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۶
توسط یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد،

ساخت نخستین تونل باد عمودی برای شبیه‌سازی سقوط آزاد در کشور

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فراسنجش صبا، با اشاره به اینکه تونل باد عمودی برای شبیه‌سازی سقوط آزاد آموزش نیرو‌های نظامی و انتظامی برای چتربازی بسیار مفید است، گفت: همچنین به منظور تفریح و به دست آوردن لذت سقوط آزاد و احساس پرواز در آسمان می‌توان از این تونل باد استفاده کرد.

محمدعلی اردکانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فراسنجش صبا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت انجام طرح‌های پژوهشی نیمه صنعتی را در اولویت کار خود قرار داده است، اظهار کرد: هدف ما این بود که این طرح‌ها را به سمت بازار هدایت کنیم. با اجرای طرح‌های کلان ملی موفق به اخذ مجوز دانش بنیان شدیم.

وی همچنین از کسب دانش فنی، طراحی و ساخت طرح کلان ملی ایجاد تونل باد عمودی برای شبیه‌سازی سقوط آزاد در این شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور انجام شده است. این طرح را امارات و روسیه نیز دارند.

اردکانی با اشاره به اینکه موفق شدیم برای اکثر جا‌ها تونل بادی را بسازیم افزود: همچنین این دستگاه را برای دانشگاه‌ها به فروش رساندیم.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: برای افرادی که می‌خواهند چتربازی انجام دهند، این آموزش سبب کاهش هزینه‌های چتربازی به میزان ۹۵درصد می‌شود و همچنین ایمنیآموزش به شدت افزایش می‌یابد.

اردکانی در ادامه با تاکید بر اینکه این طرح برای آموزش نیرو‌های نظامی و انتظامی برای چتربازی بسیار مفید است، گفت: همچنین به منظور تفریح و به دست آوردن لذت سقوط آزاد و احساس پرواز در آسمان می‌توان از این تونل باد استفاده کرد. با توجه به تحرک و نیاز به انعطاف پذیری بالای بدن، سقوط آزاد ورزش هیجان‌انگیزی است.

اردکانی تصریح کرد: پروژه شبیه ساز سقوط آزاد پروژه بزرگی و جزء طرح‌های کلان ملی ریاست جمهوری است. این طرح در مشهد اجرایی شده است. از مزایای استفاده از تونل باد صبا می‌توان به داشتن مربیان مجرب، هزینه پایین به نسبت ورزش‌های مشابه و هیجان بالا اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شبیه ساز پرواز جنبه آموزشی است، گفت: از سنین ۱۵ سال به بالا می‌توانند با استفاده از شبیه ساز پرواز مورد آزمون قرار بگیرند و پرواز کنند.

اردکانی گفت: طرح کلان ملی «کسب دانش فنی، طراحی و ساخت شبیه‌ساز سقوط آزاد (تونل باد عمودی)» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در منطقه تجاری ـ گردشگری سپاد خراسان (مشهد مقدس) در مجاورت مرکز خرید الماس شرق ساخته شده است.

اگر قصد سفر به شهر نور را دارید با تور مشهد علاءالدین تراول همراه شوید، چرا که ما با توجه به بودجه‌های متفاوت هر فرد، برایش بهترین هتل‌های مشهد نظیر هتل الماس ۲، هتل قصرطلایی و هتل درویشی مشهد را رزرو کرده و در صورت درخواست، گشت دیدنی‌های مشهد را نیز برایش در نظر می‌گیریم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی