کد خبر: ۲۶۲۵۶
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۱

رویداد اپل شامل معرفی چه محصولاتی بود؟

اپل در رویداد Peek Performance که از روز گذشته کلید خورد از محصولات جدید خود رونمایی کرده که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

به گزارش «نبض فناوری»، اپل در روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ساعت ۲۱:۳۰ رویدادی به نام Peek Performance را کلید زد که قصد دارد در این رویداد از محصولات سخت‌افزاری جدیدش رونمایی کند.

آیفون SE

 همانطور که انتظار می رفت این شرکت از گوشی آیفون SE رونمایی کرد. این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های اپل از قیمت ارزانتری برخوردار است. شرکت اپل در کنفرانس جدید خود اعلام کرد که جدیدترین آیفون SE از تراشه‌ی A15 با ۶ هسته (دو هسته‌ی قدرتمند و چهار هسته‌ی کم‌مصرف) بهره می‌برد. قیمت آن از 429 دلار (419 پوند، 719 دلار استرالیا) شروع می شود که 30 دلار بیشتر از قبل است. پیش‌سفارش‌ها از جمعه شروع می‌شود و در 18 مارس ارسال می‌شود.

آیپد ایر

آی‌پد ایر کاملاً جدید اولین ارتقاء خط تولید ایر از سال 2020 است که تراشه قدرتمند M1 اپل، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض در جلو، اتصال 5G و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد که همگی طراحی مشابه آی‌پد ایر نسل چهارم دارند.

قیمت آی‌پد ایر جدید از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود و پیش‌فروش‌ها از ۱۱ مارس آغاز می‌شود.

مک استودیو با پردازنده Apple M1 Ultra

M1 Max یک اتصال  die-to-dieدارد که به اپل اجازه می‌دهد تا دو مورد از آنها را پیوند دهد و اساساً از همه چیز(هسته‌های پردازنده و GPU و غیره ) دو برابر استفاده کند. این پردازنده از حافظه با پهنای باند بالا استفاده می کند و تا 128 گیگابایت را پشتیبانی می کند، اما در مجموع انرژی کمتری نسبت به دو تراشه جداگانه مصرف می کند.

این تراشه در مک استودیو جدید عرضه می‌شود، اگرچه پیکربندی پایه با M1 Max ارائه می‌شود.

مک استودیو جدید دارای سیستم خنک کننده بزرگ است، دارای شش پورت Thunderbolt 4 است و می تواند تا چهار مانیتور Pro XDR را هدایت کند. قیمت شروع آن 1999 دلار (1999 پوند، 2499 دلار استرالیا) یا 3999 دلار (3999 پوند، 6099 دلار استرالیا) برای نسخه با تراشه جدید M1 Ultra است. افراد از امروز می توانند آن را سفارش دهید و از 18 مارس برای آن ها ارسال می شود.

صفحه نمایش اپل استودیو

صفحه نمایش 27 اینچی 5K  رتینا همان مشخصات آیپد مانند آی مک 24 اینچی را دارد. این تراشه دارای یک تراشه A13 Bionic، همان تراشه آی‌پد سطح پایه است، بنابراین می‌تواند ویژگی‌های آی‌پد مانند سنتر استیج را از طریق وب‌کم 12 مگاپیکسلی داخلی، به‌علاوه چند میکروفون، شش بلندگو و چهار پورت یو اس بی پردازش کند. اگر پایه‌ای می‌خواهید که بتواند آن را بالا و پایین کند یا صفحه‌نمایش سطح نانو ضد انعکاس خوب، هزینه اضافی برای شما خواهد داشت. قیمت پایه 1599 دلار (1499 پوند، 2499 دلار استرالیا) است و می‌توانید هم اکنون آن را سفارش دهید و از 18 مارس در دسترس است.

ماوس جادویی

یکی از محصولاتی که اپل در رویداد 8 مارس  معرفی کرده یک ماوس جادویی جدید است. این ماوس دارای رنگ سیاه و سفید با ظاهری نرم است. همچنین همچنان پورت شارژ خود را در پایین دارد؛ به این معنی که شش سال و نیم پس از معرفی، به نظر می‌رسد اپل هنوز فکر می‌کند که بهترین راه برای شارژ کردن ماوس، چرخاندن آن (بی استفاده کردن آن) و وصل کردن کابل لایتنینگ است.

یکی از نویسندگان سابق Verge در دسامبر پس از معرفی، طراحی ماوس را به سخره گرفت و اشاره کرد که اپل از کاربران ماوس می خواهد که «دستگاه را مانند سوسک به پشت بچرخانند و پاهایش را در هوا قرار دهند و کابل را وصل کنند».

اکثر موس‌های بی‌سیم قابل شارژ به شما امکان می‌دهند آن‌ها را وصل و در حین شارژ از آن‌ها استفاده کنید. اما بنا به دلایلی، اپل قاطعانه از قرار دادن پورت شارژ در هر جایی به جز زیر ماوس جادویی خودداری می کند. این شرکت تمایل خود را برای اصلاح بسیاری از دیگر تصمیمات طراحی عجیب و غریب خود نشان داده است.

اپل با مک استودیو جدید حتی چند پورت USB-C و یک اسلات کارت SDXC را در جلو قرار داد به جای اینکه همه آنها را در پشت قرار دهد، که نشان دهنده تمایل اخیر اپل برای دادن پورت های مورد نظر افراد در مکان های واضح است. اما درگاه شارژ زیرین ماوس جادویی همچنان پابرجاست.

اپل در وب سایت خود ادعا می کند که باتری جادویی ماوس جادویی شما را بین شارژ حدود یک ماه یا بیشتر تامین انرژی می کند؛ بنابراین لازم نیست هر هفته ماوس را به برق وصل کنید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی