کد خبر: ۲۶۲۸۱
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

آیفون ۱۳ برای چهارمین ماه متوالی پرفروش‌ترین گوشی در چین شد

آیفون ۱۳ اپل با فروش ۲.۳ میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین گوشی بازار چین در ماه ژانویه شد تا بدین ترتیب برای چهارمین ماه متوالی چنین رتبه‌ای را در این کشور کسب کند.

به گزارش« نبض فناوری» شرکت تحلیل بازار CINNO Research در گزارش خود توضیح می‌دهد که آیفون 13 بخش قابل توجهی از تمام گوشی‌های فروخته شده اپل در بازار ماه ژانویه چین را تشکیل می‌دهد. غول کوپرتینویی در مجموع 5.1 میلیون دستگاه وارد بازار چین کرده و سهم آن نسبت به ژانویه سال گذشته 11.4 درصد افزایش داشته و در جایگاه چهارم ماه ژانویه بازار چین قرار گفته است.

آیفون 13
 

اوپو همچنان برترین برند بازار چین محسوب می‌شود و هرچند 5.4 میلیون دستگاه به فروش رسانده اما سهم آن بیش از 20 درصد نسبت به ژانویه سال گذشته کاهش داشته است. البته باید به این نکته توجه کرد که این اعداد شامل گوشی‌های ریلمی نمی‌شوند. پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت نیز اوپو Reno7 5G و اوپو A56 5G بوده‌اند.

 
 

ویوو (بدون احتساب گوشی‌های iQOO) در جایگاه دوم قرار دارد و فاصله بسیار کمی نسبت به آنر دارد. در حالی که ویوو با کاهش سهم بازار بیش از 13 درصدی روبرو شده، آنر نسبت به سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشته و فروش خود در ژانویه را نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر کرده است. پرفروش‌ترین گوشی ویوو S12 بوده و آنر گوشی‌های محبوب بسیار زیادی از جمله «آنر 60» و «آنر X30» را وارد بازار کرده که انتظار می‌رود سری مجیک 4 سهم بازار این شرکت را بیشتر کند.

شیائومی نیز با کاهش 12.7 درصدی نسبت به سال گذشته، به جایگاه پنجم سقوط کرده است. تعداد 4.4 میلیون دستگاه از غول فناوری چین در ماه ژانویه چین فروخته شده و سری شیائومی 12 که دی ماه معرفی شده‌اند نیز تاثیر چندان زیادی نداشته‌اند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که هواوی جایگاه خود را در بین پنج تولیدکننده برتر بازار چین از دست داده و در مجموع ماه ژانویه، 30.87 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این کشور فروخته شده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی