کد خبر: ۲۶۳۳۱
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۸
عضو کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری خبر داد؛

فعالیت ۶۰ صندوق پژوهش و فناوری در کشور

عضو کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت:تاکنون ۶۰ مجوز برای صندوق ‌های پژوهش و فناوری صادر شده و در حال فعالیت هستند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدمهدی فریدوند رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر کشور امروز در اولین نشست اعضای جدید کار گروه صندوق های پژوهش و فناوری گفت: انجمن صنفی کارفرمایی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر یک سازمان غیر انتفاعی بوده که از سال ۹۱ به ثبت رسیده است.

وی افزود: توسعه و ترویج ادبیات تامین مالی نوآوری و سرمایه گذاری خطرپذیر، استاندارد سازی رویه‌ها، فعالیت سرمایه گذاری خطر پذیر و ارتقا تعاملات بین اعضا و همچنین فعالان صنعت و اشتراک تجربیات و توانمند سازی از اهداف این انجمن صنفی به شمار می‌رود.

فریدوند ادامه داد: تاکنون ۶۰ مجوز برای صندوق ‌های پژوهش و فناوری صادر شده که تاکنون ۴۳ صندوق به عضویت این انجمن درآمدند و مابقی در حال تاسیس و ثبت هستند.

عضو کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری افزود: وزارت علوم سهم ۵ درصدی، پژوهشکده ها سهم ۵ درصدی، موسسات آموزش عالی سهم ۳ درصدی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سهم یک درصدی و پارک های علم و فناوری سهم ۴۵ درصدی در تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری داشتند. ۶۵ درصد از سرمایه این صندوق‌ها از سوی بخش‌خصوصی تامین شده و نهادهایی چون وزارت بهداشت، وزارت نفت، وزارت ICT، وزارت علوم و نهادهای تابعه آن با این صندوق ها مشارکت داشتند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه گذاری با اشاره به عملکرد اعضای انجمن در سال ۹۹، خاطر نشان کرد: حجم کل خدمات ارائه شده در سال ۹۹ از سوی اعضای این انجمن رشد بیش از ۱۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است به گونه ای که حجم خدمات مالی اعضای این انجمن در سال ۹۹ ۴۸۷۳ میلیارد تومان بوده است.

فریدوند خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ بیشترین تسهیلات پرداخت شده در حوزه ماشین آلات با ۲۸.۳۱ درصد بوده و بعد از آن نرم افزار و فناوری اطلاعات با ۲۷.۹۷ درصد، دارو و فراورده‌های بیولوژیک با ۱۷.۲۸ درصد، برق و الکترونیک با ۸.۹۴ درصد و تجهیزات پزشکی با ۵.۰۸ درصد قرار دارند.

وی افزود: تاکنون تعداد ۲۳۸۰ ضمانت نامه از سوی صندوق‌های پژوهش و فناوری صبا حجم ۴۵۰۰ میلیارد تومان صادر شده است.

در ادامه علی وحدت با اشاره به حضور وزیر علوم در این جلسه و آشنایی با اعضای جدید این کار گروه افزود: صندوق های پژوهش و فناوری در تامین مالی و بحث نظام مالی علم و فناوری، نقش بسیاری دارند.

وی با قدردانی از تلاش های دکتر دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از دانش بنیان ها و جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در طرح جهش تولید دانش بنیان برای حوزه تامین مالی کار بی نظیری صورت گرفته و باید کار گروه صندوق های پژوهش و فناوری از این حمایتها حفاظت کند.

رئیس هیئت عامل صندوق نواوری و شکوفایی با بیان اینکه باید ۶۱ صندوق پژوهش و فناوری فعال در کشور از حوزه تامین مالی دانش بنیان ها صیانت کنند، گفت: امیدوارم فرصت هایی که دوره جدید کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری و ظرفیت های قانونی که در خصوص تامین مالی ایجاد شده به همت مجلس، وزیر علوم و سایر فعالان زیست بوم نوآوری ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی