کد خبر: ۲۶۳۳۲
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۲
وزیر علوم تاکید کرد؛

ضرورت حمایت مالی مردم از شرکتهای دانش بنیان از طریق بورس

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اکنون باید از پتانسیل مردم در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود از این رو باید شرکت‌ها وارد بورس شوند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدعلی زلفی گل امروز در نشست «هم اندیشی اعضا کارگروه با مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری» که به صورت آنلاین در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد افزود: یکی از راهکارهای اشتغال زایی در کشور توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری؛ ای کاش دولت و حاکمیت پروژه اشتغال را در اولویت قرار دهند و کلیه امکانات کشور را بر ایجاد شغل، بسیج کنند.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل واردات در کشور گفت: یکی از دغدغه‌های ما در وزارت علوم این است که بهترین سرمایه گذاری برای آیندگان داشته باشیم که سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاری است؛ این موضوعی است که حاکمیت باید آن را به رسمیت بشناسد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان گریزی به علم و فناوری داشته‌اند، افزود: بر همه ما لازم است که منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

وزیر علوم، اضافه کرد: یکی از کارهایی که صندوق نوآوری باید انجام دهد این است که از محصولات جدید غیرقابل رقابتی حمایت کند؛ این همان مسیری است که کشورهای پیشرفته پیموده‌اند.

زلفی گل با بیان اینکه اگر نظام و مدیران کشور با این رویکرد وارد عرصه های فناوری شوند، صندوق‌های پژوهش و فناوری معنای دیگری خواهند گرفت، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هر ایرانی بر اساس توانمندی که داشت از کشور دفاع می کرد و در دوران حال نیز باید از پتانسیل مردم در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود و در این زمینه پیشنهاد می شود که این شرکت‌ها را وارد بورس کنیم و با منابع مالی مردم از آنها حمایت شود.

به گفته وزیر علوم، در این وزارتخانه، لازم است دانشگاه ها را در زمان تدوین بودجه تفصیلی موظف کنیم که یک تا ۳ درصد از اعتبارات خود را در صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان گامی برای ایجاد اشتغال جوانان کشور است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی