کد خبر: ۲۶۳۹۱
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

آیا اقتصاد دیجیتال می‌تواند به نیاز‌های هوشمندانه کسب وکار‌ها پاسخ دهد؟

برخی از کارشناسان معتقد هستند با وجود اینکه هنوز تحولات انقلابی برای تغییر کل صنعت ایجاد نشده است، اما تغییرات پائین‌دستی از آنچه که بسیاری از مردم درک می‌کنند، قوی‌تر است. این آمار نشان می‌دهد که صنعت ممکن است به نقطه اوج خود نزدیک شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از موضوعاتی که در این برهه اقتصادی می‌تواند به شرایط اقتصادی کمک قابل توجهی داشته باشد بحث بکارگیری اقتصاد دیجیتال در حوزه کسب وکار‌های بزرگ و کوچک است تا از این طریق بتوان شاهد این بخش شد.‌

می‌توان گفت؛ اقتصاد دیجیتال فراتر از اقتصاد بر پایه اینترنت بوده و در آن فناوری دیجیتال بر کل بخش‌های تولیدی و خدماتی تاثیر می‌گذارد. تاجاییکه برخی از آن به عنوان انقلاب صنعتی چهارم نام می‌برند؛ بنابراین یکی از مهمترین ویژگی کسب و کار کوچک انعطاف پذیری آن است.

ویژگی انعطاف پذیری نیز با خود چابکی را به همراه دارد. این ویژگی در دیجیتالی شدن کسب و کار کمک زیادی می‌کند. نسبت به ساختار‌های عریض بزرگ دولتی که در آن انگیزه، توان و به روز بودن اگر نگوییم از بین رفته، ولی قطعاً بسیار کمرنگ است. صنعت خدمات حرفه‌ای می‌تواند در مواجه با نیاز‌های متغیر مشتری، پیشنهاد‌های خود را تغییر دهد. اما دیدگاه‌ها در مورد اینکه آیا خود این صنعت از تحول دیجیتال تاثیر گرفته یا نه، متفاوت است.

ارزیابی کارشناسان از تحول دیجیتال در خدمات حرفه‌ای، تفاوت‌های ظریفی دارد. برخی از کارشناسان معتقد هستند با وجود اینکه هنوز تحولات انقلابی برای تغییر کل صنعت ایجاد نشده است، اما تغییرات پائین‌دستی از آنچه که بسیاری از مردم درک می‌کنند، قوی‌تر است. این آمار نشان می‌دهد که صنعت ممکن است به نقطه اوج خود نزدیک شود.

هوش مصنوعی، تجزیه‌تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشینی و پلتفرم‌ها، از مهم‌ترین فناوری‌هایی هستند که صنعت خدمات حرفه‌ای را دگرگون می‌کنند. هوش مصنوعی حرفه‌ای‌ها را قادر می‌کند تا یاد بگیرند، فکر کنند و عملکرد بهتری را ارائه دهند.

تجزیه و تحلیل و یادگیری ماشینی، نسل جدیدی از بینش‌ها را ایجاد می‌کند و بدین‌ترتیب، پلتفرم‌ها با گردهم آوردن خریداران و تامین‌کنندگان، مدل‌های کسب‌وکار سنتی را متحول می‌کنند. با توجه به نقش این فناوری‌ها در پیشبرد تحول دیجیتال، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، حمایت ویژه‌ای از طرح‌های فناورانه و فعالان این حوزه به عمل آورده است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی