کد خبر: ۲۶۳۹۷
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۳

حمایت از ۳۳ طرح پژوهشی تقاضامحور در حوزه زیست‌فناوری

امسال، ۵۰ طرح پژوهشی تقاضامحور در زمینه زیست فناوری ارائه و ۳۳ طرح مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از طرح های پژوهشی کاربردی در حوزه‌های مختلف یکی از اولویت‌هایی است که توسط ستادهای تخصصی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود. این کار، هدفمندی پژوهش ها و قرارگرفتن آنها در مسیر رفع نیازها و چالش‌های فناورانه کشور را در پی دارد. بر همین اساس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌هایی پژوهشی که نیازی از کشور را رفع کند حمایت می کند.

با همین هدف هم 50 طرح پژوهشی تقاضا محور با محوریت تقسیم کار ملی و دیگر اولویت‌های ستاد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 33 طرح نهایی و برای دریافت حمایت‌های مادی و معنوی به گروه‌های فعال و صندوق زیست فناوری معرفی شد.

همچنین گروه پژوهش، زیر ساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف تشویق پژوهشگران این حوزه اعم از اساتید، محققان و دانشجویان اقدام به تدوین برنامه و تشویق و حمایت از مقالات برتر در حوزه زیست‌فناوری کرده است.

با همین هدف هم از تمامی مقالاتی که در زمینه "زیست‌فناوری " باشند و در سایت scimago به عنوان مجلات نمایه شده در چارک اول (Q1) معرفی شده باشند، حمایت می کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی