کد خبر: ۲۶۹۳۴
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۶

ایجاد نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی بورسی در حوزه سلامت

توسعه زیست بوم شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل‌گیری یک همکاری مشترک میان بخش دولتی و خصوصی منجر شد.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس این همکاری شکل گرفته میان ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی بورسی در حوزه سلامت ایجاد شد تا در سال جاری با سرمایه‌گذاری خطرپذیر در پروژه‌های با فناوری بالا در عرصه سلامت، زمینه توسعه این حوزه را فراهم کند.

صندوق اکسیر زیست سلامت از زمستان سال 1400 مجوز فعالیتش را از سازمان بورس دریافت کرد و فعالیت خود را از سال جاری آغاز می کند تا گامی مثبت در راه تحقق شعار سال جدید برداشته شود.

این ستاد در ادامه اقدامات خود در راستای رشد، توسعه و عمق‌دهی به فناوری‌های زیستی در حوزه سلامت، در تعامل با وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و موسسات حاکمیتی، اقدام به نیازسنجی از دستگاه‌های مختلف و رفع این نیازها از طریق برگزاری فراخوان و حمایت از شرکت‌ها و هسته‌های فناور توانمند در حوزه‌های مربوطه کرده است. در این راستا، در سال 1400 جلسات و کمیته‌های متعددی با سازمان دامپزشکی، سازمان انتقال خون ایران و سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد.

این ستاد پس از احصاء نیازهای دستگاه‌های مذکور، در حال حاضر برنامه‌ریزی برای برگزاری فراخوان و دریافت راهکارهای شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور فعال در این زمینه را آغاز کرده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی