کد خبر: ۲۶۶۳۷
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۰
کاربرد جدید دیپ مایند؛

تقویت آنتی‌بادی کرونا با هوش مصنوعی

محققان با استفاده از آلفافلد ۲ که نسخه تازه ای از ابزار هوش مصنوعی تولیدی واحد دیپ مایند شرکت گوگل محسوب می‌شود، توانستند آنتی‌بادی‌های کرونا را تقویت کنند.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از زد دی نت، هوش مصنوعی مذکور با بررسی مقدار زیادی از آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا توانسته است الگویی برای تقویت کارآیی آنها در برابر گونه‌های متنوع کووید ارائه دهد.

استفاده از این هوش مصنوعی حتی مدت پایداری و باقی ماندن آنتی‌بادی در بدن افراد را نیز افزایش می‌دهد و کارآیی آن به منظور مقابله با گونه‌های مختلف ویروس کرونا را از ۱۰ تا ۶۰۰ برابر افزایش می‌دهد. این کارآیی در برابر گونه دلتای ویروس کرونا بسیار قابل توجه است.

به منظور ارتقای آنتی‌بادی کرونا با استفاده از هوش مصنوعی محققان چینی و آمریکایی با یکدیگر همکاری داشته اند. پژوهشگران از همین طریق شیوه‌های مختلفی را برای تقویت و ارتقای قابلیت‌های آنتی‌بادی‌های ضدکرونا ابداع کرده‌اند و بدین منظور از اطلاعات مربوط به پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه موجود در آنتی‌بادی‌های مختلف بهره گرفته‌اند. برای کسب اطلاعات فنی بیشتر در این زمینه می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

منبع: مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی