کد خبر: ۲۶۷۲۵
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۰

نرم افزاری که احتمال حمله قلبی را اطلاع می‌دهد

برنامه ای با نصب روی تلفن همراه می تواند بر اساس برخی اطلاعات ژنتیکی احتمال حمله قلبی را به شما هشدار دهد.

به گزارش«نبض فناوری» تیمی از محققان در ایالات متحده یک اپلیکیشن موبایلی ساخته اند که می‌تواند خطر حمله قلبی افراد را بر اساس برخی اطلاعات ژنتیکی اندازه گیری کند.

به گزارش 24.ae، طی مطالعه منتشر شده توسط مجله علمی تخصصی در زمینه کاربرد‌های دیجیتال در دنیای پزشکی "Digital Medicine"، تیم تحقیقاتی موسسه تحقیقاتی Serikps در آمریکا توانستند اپلیکیشن الکترونیکی به نام "My Gene Rank" ایجاد کنند که این نرم افزار می‌تواند پس از دریافت برخی اطلاعات ژنتیکی ارزیابی احتمال ابتلای فرد به تشنج بر اساس حمله قلبی را اطلاع بدهد.

اپلیکیشن My Gene Rank

برنامه My Gene Rank

تیم مطالعه بر این باور است که اندازه گیری خطر حمله قلبی و گزارش آن به فرد مورد نظر از طریق یک برنامه الکترونیکی روی تلفن همراه، راهی موثر برای هشدار دادن به افراد در معرض خطر برای جستجوی مراقبت‌های بهداشتی و کاهش احتمال قرار گرفتن در معرض خطرات جانی است.

ایوان میوس، متخصص قلب در موسسه سریکپس، گفت: "ما این فرصت را داریم که مهندسی ژنتیک را در تشخیص بیماری‌های قلبی عروقی معرفی کنیم و به بیماران کمک کنیم تا خطراتی را که آن‌ها را تهدید می‌کند درک کنند و آن‌ها را قادر به انجام اقدامات لازم برای حفاظت از زندگیشان می‌کنیم. " این برنامه الکترونیکی رایگان است که می‌تواند روی گوشی‌های آیفون و اندروید کار کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی