کد خبر: ۲۶۸۰۱
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

کدام رمزارز به زبان جاوا نوشته شده است؟| پیش‌بینی قیمت این ارز دیجیتال

ارزدیجیتال NEM یک بلاکچین است که به زبان جاوا نوشته شده است و از چندین لایه پشتیبانی می‌کند. اکوسیستم NEM به گونه‌ای ساخته شده که هر نوع دارایی دیجیتالی را بین بلاکچین‌های خصوصی و عمومی به طور یکپارچه متصل و انتقال می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» این روز‌ها با رونق بازار ارز‌های دیجیتال مواجه هستیم به گونه‌ای که برخی از ارز‌ها همچنان به روند افزایشی خود ادامه می‌دهند. در کنار این موضوع نیز رمز ارز‌های بسیاری به روی کار آمده‌اند؛ بنابراین در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.

نم یا همان NEM یکی دیگر از ارز‌های دیجیتالی است برای هدف خاصی طراحی و پدیدار شد. ارز دیجیتال NEM در ابتدا به وسیله یکی از کاربران بیت کوین تاک با نام کاربری (UtopianFuture) در تاریخ مارس ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد.

قصد اولیه از طراحی این ارز دیجیتال (NEM) این بود که در ابتدا می‌خواست تحقیقاتی جهت بهبود شبکه NXT انجام دهد؛ اما بعد از مدتی تصمیم گرفت که با کمک ۱۵ نفر از اعضای توسعه دهنده و حدود ۳۰ نفر از بازاریاب‌ها این ارز دیجینال را به صورت کاملا مستقل به بازار ارز‌های دیجیتال ارائه کند.
امروزه هدف از فعالیت ارز دیجیتال NEM این است که بتواند به منزله یک وسیله بسیار رایج و کارآمد برای مبادلات و معاملات استفاده شود.

به عبارت دیگر ارز دیجیتال ان‌ای ام (NEM) یک ارز دیجیتال بر بستر پلتفرم Blockchain و همتا به همتا است که راه اندازی آن در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۵ بوده است. پروتکل آن در جاوا و ++C نوشته شده است. نماد اختصاری این ارز دیجیتال XEM است. NEM هدف مشخص در ارتباط با ارائه یک نوع توزیع گسترده و معرفی خصوصیات جدید برای فناوری بلاکچین دارد، از قبیل الگوریتم اثبات اهمیت (POI)، حساب‌های چند امضایی، پیام‌های رمزنگاری شده و سیستم اعتبار دهنده ++Eigentrust است. ان‌ای ام (NEM) از یک بلاک چین تجاری به اسم Mijin استفاده می‌کند که از سوی موسسات مالی و شرکت‌های خصوصی در ژاپن و در سطح بین المللی، آزمایش شده است.

به طور کلی رمزارز XEM، دارای نماد اختصاصی NEM است. NEM یک بلاکچین است که با زبان جاوا نوشته شده است و از چندین لایه پشتیبانی می‌کند. اکوسیستم NEM به گونه‌ای ساخته شده است که هر نوع دارایی دیجیتالی را بین بلاکچین‌های خصوصی و عمومی به طور یکپارچه متصل می‌کند و انتقال می‌دهد. NEM از الگوریتم اجماع POI استفاده می‌کند. اگر چه این الگوریتم مشابه الگوریتم اثبات سهام یا PoS است، اما تفاوت‌هایی را نیز داراست.

کارمزد، شفافیت و سرعت تراکنش از عمده مزیت‌های این بلاکچین است و NEM قادر است کار‌ها را با تلفیق انواع فناوری‌های جدید انجام دهد. این بلاکچین مکانیزم جدیدی را با نام PoI به بازار رمزارز‌ها معرفی می‌کند. XEM یک ارز رمزنگاری شده منبع باز غیرمتمرکز است که دارای تعدادی ویژگی منحصر به فرد است.

ارز دیجیتال زم از دو طریق استخراج و خرید و فروش به دست می‌آید. در بلاک چین Nem به جای کلمه استخراج از هاروست و هاروستر استفاده می‌کنند. در دیگر رمز ارز‌ها به استخراج ارز‌های دیجیتال ماینینگ گفته می‌شود، اما در بلاک چین Nem به عملیات ماینینگ هاروست می‌گویند. هارو در فارسی به معنی درو کردن است. همچنین به افرادی که عملیات ماینینگ را انجام می‌دهند هاروستر نیز می‌گویند.
همانطور که گفته شد ارز دیجیتال زم از تعدادی کیف پول پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به راحتی با انتخاب یکی از این کیف پول‌های NEM Desktop Client، کیف پول Trezor Wallet، کیف پول NEM Mobile Wallet و کیف پول Exodos اقدام به ذخیره ارز دیجیتال زم کنید.

بر اساس نظر کارشناسان، جذابیت سرمایه‌گذاری بر NEM در ویژگی‌های منحصر به فرد این رمزارز نهفته است که به آن امکان می‌دهد تا از سایر رقبای مشهورش بهتر و کاراتر باشد. این امر مستقیماً علاقه کاربران خصوصی و سازمان‌های تجاری را به این پروژه تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین تقاضا را افزایش داده و از این رو قیمت توکن‌ها را افزون می‌کند.

محبوبیت یک رمزارز مستقیما به زمینه کاربرد‌هایی که حول آن شکل می‌گیرد، بستگی دارد. اگر توسعه‌ی یک پروژه افزایش یابد، معاملات جدیدی شکل می‌گیرد، پروژه‌های جدیدی توسعه می‌یابد، رمزارز به صرافی‌های معتبر راه می‌یابد و آثار مثبتی بر نرخ مبادله و حجم معاملات آن به جا می‌گذارد. اکنون، NEM در حال بسط و توسعه است. واضح است که بهترین راه‌حل‌ها به زودی پدیدار می‌شوند. اما لازم است تا به توسعه‌دهندگان ادای احترام کنیم، زیرا آنان سرسختانه در حال توسعه و ارتقای این محصول هستند و تکنولوژی‌های فراوانی را به آن اضافه می‌کنند.

کارشناسان بسیاری تأکید دارند که نم یک سیستم پیشرفته فنی است. این کارشناسان می‌گویند که اکنون زمان خرید نم برای بلند‌مدت است. هزینه رمزارز تحت تأثیر یک بازار پر عرضه (Heavy Market) بسیار کاهش یافته است. هر سرمایه‌گذاری می‌داند که بهترین زمان برای ورود به بازار، در قیمت‌های پایین است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی