کد خبر: ۲۶۳۵۳
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

ارز دیجیتال نیر پروتکل با چه هدفی شکل گرفته است؟

هدف اصلی شبکه نیر پروتکل، ایجاد بستری برای ایجاد اینترنت نسل جدیدی است که دسترسی شرکت‌های بزرگ به داده‌های شخصی کاربران به مراتب سخت‌تر کرده و حریم خصوصی کاربران در نسل جدید در اولویت قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال و رمزارز‌ها در روز‌های اخیر به عنوان یکی از مولفه مهم در عرصه سرمایه گذاری بوده که سرمایه‌گذاران بسیاری به این حوزه ورود کرده و کسب درآمد می‌کنند.
اکنون که بازار رمزارز‌ها در حال رشد و پیشرفت می‌باشد، ارز‌های دیجیتال در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند. شما رمزارز‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد که در دسته‌ی برترین ارز‌ها قرار دارند. در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

رمزارز نیر پروتکل به عنوان یک پلتفرم بلاکچین به صورت متن باز و سازگار توسعه یافته است. هدف این رمزارز این است که امنیت کافی را برای نگهداری از دارایی‌های ارزشمند مانند پول یا هویت افراد داشته باشد. شاردینگ که با اثبات سهام ادغام شده است و به شما اطمینان می‌دهد که شبکه می‌تواند به حد کافی برای کاربران موجود مفید باشد. بهترین ویژگی ارز دیجیتال NEAR Protocol، قابلیت متمرکز بودن همیشگی آن است.
همچنین این رمزارز برای تشویق نود‌ها در شبکه NEAR استفاده می‌شود و همچنین برای تامین انرژی تراکنش‌ها یا معاملات و بسیاری از قرارداد‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروتکل ارز دیجیتال NEAR توسط اریک تراتمن، یک کارآفرین با تجربه در وال استریت و بنیانگذار آموزش وایکینگ، تأسیس شد. از بنیانگذاران این پلتفرم می‌توان از، ایلیا پولوسوکین، که بیش از ده سال تجربه در صنعت دارد، از جمله سه سال در گوگل، و الکساندر اسکیدانوف، دانشمند کامپیوتری که در مایکروسافت کار می‌کرده و سپس به memSQL پیوست و در آنجا دارای سمت مدیر مهندسی بوده، اشاره کرد. نیر پروتکل دارای یک تیم گسترده از توسعه دهندگان با تجربه است که شامل چندین عنوان معتبر مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشگاهی (ICPC) هستند.

پروتکل NEAR به عنوان یک پلتفرم dApp نسل آینده در نظر گرفته شده است. دلیل آن هم برطرف کردن بسیاری از موانع و نگرانی‌های مربوط به حوزه بلاک چین است. اولین مزیت این پروتکل سرعت آن است. NEAR قادر به پردازش ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه (tps) است و تقریباً بلافاصله به دلیل سرعت بلوک ۱ ثانیه‌ای تراکنش نهایی می‌شود. NEAR ادعا می‌کند که فناوری آن اجازه می‌دهد تا به کارمزد تراکنش‌های ناچیزی دست یابد که ۱۰۰۰۰ برابر ارزان‌تر از کارمزد‌های موجود در اتریوم است.

نکته مثبت بعدی در رابطه با سادگی راه حل این پروژه است، با این حال مزایای فناوری نیر (NEAR) بدون شک قانع‌کننده‌ترین نقطه فروش آن است. این بدان معناست که کاربران عادی قادر خواهند بود از طریق فرآیند ثبت نام مشابه آنچه که به آن عادت کرده‌اند، به برنامه‌های توسعه‌یافته در NEAR دسترسی داشته باشند. همین سادگی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و همچنین سختی استفاده را برای افرادی که قبلاً با dapp‌ها آشنا کار کردند را کاهش می‌دهد.

در نظر داشته باشید که توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)، قرارداد‌های توکن، نمونه‌های دیگر از جمله ویژگی‌هایی هستند که به توسعه دهنگان پروتکل برای ارائه برنامه‌های بهتر کمک می‌کند. کل مجموعه نمونه‌ها و همچنین کد منبع آن‌ها را می‌توان در مخزن رسمی NEAR Github مشاهده کرد که در دسترس عموم قرار گرفته است.

مهم‌ترین چیزی که در مورد استخراج ارز‌های دیجیتال مختلف باید بررسی کنید، الگوریتمی است که با آن کار می‌کند است که می‌تواند آن ارز را قابل استخراج یا غیر قابل استخراج کند؛ لذا باید گفت که ارز دیجیتالی NEAR در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS بهره می‌گیرد و برخورداری از این الگوریتم موجب خواهد شد تا این ارز دیجیتال غیر قابل استخراج شود، بنابراین تنها از طریق استیک کردن و همین طور خرید و فروش آن می‌توانید این ارز دیجیتال را به دست آورید.

تحلیل گران حوزه کریپتوکارنسی معتقدند که بیش از ده پروژه آنلاین، در MainNet نیر پروتکل راه اندازی خواهند شد. این پلتفرم با توجه به امکانات خوبی که ارائه می‌کند، مثل برنامه‌هایی که با شبکه ادغام می‌شوند، ارائه دهندگان پیشگیری حضانت و ولت‌هایی که رمزارز آن را پشتیبانی می‌کنند، در کل دنیا توسعه یافته است. همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، هدف اصلی شبکه نیر پروتکل، ایجاد بستری برای ایجاد اینترنت نسل جدید است و باید در نظر داشت که در اینترنت نسل جدید، دسترسی شرکت‌های بزرگ به داده‌های شخصی کاربران به مراتب سخت‌تر خواهد شد و حریم خصوصی کاربران در نسل جدید در اولویت قرار خواهد گرفت.

بلاکچین‌ها ویژگی‌های متعددی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. از سال ۲۰۱۵، بلاکچین اتریوم، مبدع قرارداد‌های هوشمند و یکی از بلاکچین‌های اتریوم، ایجاد شد و برنامه‌های متعددی بر پایه‌ی آن فعالیت می‌کنند. اما این بلاکچین‌ها محدودیت‌هایی دارند. نیر کوین یکی از ارز‌های دیجیتالی است که مبتنی بر بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند با استفاده از ویژگی شاردینگ و خرد کردن داده‌ها، مقیاس پذیری را حل نماید. مقیاس پذیری یکی از مشکلاتی است که برخی از بلاکچین‌ها مانند بیت کوین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که کاربران با دانش فنی بسیار کم نیز می‌توانند به برنامه‌های غیر متمرکز یا همان app‌ها متصل شده و از آن برای برنامه سازی کمک بگیرند. به این وسیله این شبکه می‌تواند سازندگان بسیاری را دور هم جمع کند. از این طریق نیز می‌تواند مخاطبین خود را روز به روز افزایش دهد. از طرفی می‌تواند باعث شود به علت مقیاس پذیری بالا فاصله میان کاربران نیز کم‌تر شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی