کد خبر: ۲۶۰۶۴
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اتریوم کلاسیک چیست و چگونه می‌توان برروی آن سرمایه‌گذاری کرد؟

ارز اتریوم کلاسیک یک پلتفرم رمز نگاری توزیع شده Open Source، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین است که قرارداد‌های هوشمند را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» بازار ارز‌های دیجیتال طی روز‌های اخیر به خاطر تحولات منطقه‌ای با فراز و نشیب‌هایی مواجه است به گونه‌ای که در معاملات دیروز ارز اتریوم کلاسیک با افت قیمت در بازار مواجه شده است. در این گزارش سعی می‌شود که یکی دیگر ارز‌های پرطرفدار را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.

به صورت کلی، می‌توان گفت که اتریوم کلاسیک یک ساختار محاسباتی متن باز است که مبتنی بر فناوری بلاکچین است. اتریوم کلاسیک از قرار داد‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم یک ماشین مجازی تورینگ کامل غیرمتمرکز یعنی ماشین مجازی اتریوم (EVM) را فراهم می‌کند که می‌تواند قرارداد‌های هوشمند را با استفاده از شبکه بین المللی گره‌های عمومی اجرا کند. در سال ۲۰۱۳ ویتالیک بوترین، برنامه‌نویس روسی-کانادایی و بنیان‌گذار مجله بیت‌کوین، پلتفرم جدیدی با نام اتریوم را معرفی کرد. جامعه ارز دیجیتال، دلایل زیادی برای پذیرفتن این پلتفرم داشت؛ چرا که اتریوم اهداف متفاوتی را به نسبت بیت‌کوین دنبال می‌کرد و به نوعی قابل مقایسه با اولین ارز دیجیتال نبود.

توکن این پلتفرم ETC است. از زمان راه اندازی، اتریوم کلاسیک سعی کرده است که خود را از اتریوم متمایز کند. با این وجود نقشه پلتفرم این دو رمز ارز با گذشت زمان بیشتر از یکدیگر متفاوت می‌شود.

در واقع اتریوم کلاسیک یک پلتفرم رمز نگاری توزیع شده Open Source، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین است که قرارداد‌های هوشمند را اجرا می‌کند. اتریوم کلاسیک در نتیجه هک شبکه در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت.
اتریوم کلاسیک، فورک بلاکچین ارز دیجیتال اتریوم است. همانطور که می‌دانید اتریوم همانند برخی از رمز ارز‌ها تنها یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و یا… نیست بلکه ساختاری برای کد نویسی و همچنین قرارداد‌های هوشمند و تولید و اجرا برنامه‌های غیر متمرکز است.

عملکرد اتریوم کلاسیک شباهت زیادی به اتریوم دارد؛ حتی زبان برنامه‌نویسی پروتکل‌های هوشمند هر دو ارز هم یکسان است و سولیدیتی (Solidity) نامیده می‌شود. سایز، زمان ایجاد و پاداش هر دو نیز شباهت زیادی به همدیگر دارد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که قیمت اتریوم و اتریوم کلاسیک به شدت با یکدیگر فرق می‌کند! با وجودی که قیمت اتریوم کلاسیک از زمان پیدایش با افزایش قیمت مواجه بوده است.

اتریوم کلاسیک از سپتامبر ۲۰۱۷، هنوز موفق نشده به صورت گسترده مورد پذیرش ارز مادر خود یعنی اتریوم واقع شود؛ بنابراین از هارد فورک انجام شده، بیشتر پذیرندگان و عوامل بازار اتوریم کلاسیک را ترک کردند و به دنبال اتریوم رفتند. اما با این وجود می‌توانید از طریق چندین صرافی آنلاین اتریوم کلاسیک بخرید.

از موارد کاربرد اتریوم کلاسیک می‌توان به سرمایه گذاری روی آن و روشی برای افزایش ارزش اشاره کرد.
سرمایه گذاری روی اتریوم کلاسیک به راحتی خرید و نگهداری ارز آن است. همچنان که کاربران بیشتری ETC می‌خرند و توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی نامتمرکز بیشتری برای بلاکچین اتریوم کلاسیک تولید می‌کند، اطمینان بیشتر در خصوص این پلتفرم ایجاد می‌شود و نتیجه آن بالا رفتن ارزش و قیمت این کوین است.
مقایسه اتریوم و اتریوم کلاسیک
اتریوم کلاسیک
مزایا
هنوز به غیر قابل تغییر بودن بلاک چین پایبند است.
اخیرا افراد سرشناسی آن را مورد حمایت قرار داده اند.
معایب
به آخرین بروزرسانی‌های انجام شده در زنجیره اتریوم دسترسی ندارد (نظیر تغییر الگوریتم از اثبات کار به اثبات سهم)
کلیه ارزش‌های اتریوم به ETH انتقال داده شده است.
به عنوان نوعی پشت کردن و حمله به جامعه اتریوم محسوب می‌شود. به اشباع بودن از متقلبان مشهور است.
اتریوم
مزایا
به طور گسترده در حال رشد است.
پشت آن افراد سرشناس و مهره‌های اصلی سازنده اتریوم می‌باشند.
واقعه هک شدن DAO را بازگرداندن و پول‌های به سرقت رفته را به صاحبان اصلی برگشت داد. به صورت مداوم به آخرین تغییرات آپدیت می‌شود. در مقایسه با اتریوم ETC قدرت تولید هش بیشتری دارد.
هنگامی که صحبت از رفع مشکلات از سوی جامعه اتریوم می‌گردد، مثال بهتری است.
معایب
قانون غیر قابل بازگشت بودن را نادید گرفته است.

ویژگی شبکه اتریوم کلاسیک درواقع همان زنجیره اصلی و قدیمی اتریوم است. توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک تصمیمی مبنی‌بر ثابت نگه‌داشتن تعداد توکن‌های آن و برابر با ۲۱۰ میلیون توکن گرفته‌اند و همین تصمیم دلیل سهم بازار اندک اتریوم کلاسیک در‌مقایسه با اتریوم است. هزینه استخراج اتریوم کلاسیک نیز بسیار کمتر از استخراج اتریوم است. تیر ۱۴۰۰، توسعه دهندگان هارد فورک بلاکچین اتریوم کلاسیک ETC را اعلام کردند. این بروزرسانی که جامعه آن را "مگنتو Magneto" نامید، شامل چهار بهبود Ethereum یا EIP است که برای اولین بار در ارتقا grade Ethereum's Berlin مشاهده شد. این به روزرسانی به منظور بهبود امنیت شبکه و در عین حال صرفه‌جویی در هزینه‌های گس با ذخیره آدرس‌ها و کلید‌ها در یک مکان برای دسترسی کاربران با یک معامله واحد انجام شد. آزمایش بتا در آزمایشگاه‌های ETC’s Morder و Kotti آغاز شد.

در زمان انشعاب بلاک چین اتریوم، اکثریت اعضای جامعه از زنجیره ETH اتریوم حمایت کردند، اما اتریوم کلاسیک همان عملکرد بنیادینی را ارائه می‌کند که هنگام معرفی اتریوم وعده داده شد. این شبکه از استحکام و بلاک چینی باثبات برخوردار است و همچنان به مفهوم «کد قانون است» در حکمرانی غیر متمرکز وفادار مانده است. شاید اتریوم کلاسیک به اندازه Ethereum، شراکت و حمایت جریان اصلی بازار را نداشته باشد، اما فناوری قدرتمندش ارزش‌های زیادی برای حوزه ارز‌های دیجیتال به همراه دارد.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی