کد خبر: ۲۶۹۲۹
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۳

رایانه‌های صنعتی ایران‌ساخت به کنترل‌پذیری صنایع کمک کرد

یک شرکت دانش‌بنیان کامپیوترهای صنعتی را طراحی کرده است تا در اتوماسیون ماشین‌آلات و خطوط تولید صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رایانه‌های صنعتی ایران‌ساخت به کنترل‌پذیری صنایع کمک کرد

به گزارش«نبض فناوری» احمد امیدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تکنولوژی الکترونیک و سیستم‌های کنترل کنترونیک با بیان این‌که کامپیوترهای صنعتی، محصول تولیدی این شرکت هستند، گفت: این دستگاه‌ها در اتوماسیون ماشین‌آلات و خطوط تولید صنعتی کاربرد دارد که در سری‌های بزرگ و مینی طراحی و ساخته می‌شود.

کامپیوترهای قابل برنامه‌نویسی

پی‌ال‌سی به معنای کنترل کنننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی است و به‌عنوان یک کامپیوتر صنعتی که جزو اصلی بخش اتوماسیون صنعتی است، شناخته می‌شود. با توجه به ساخت مستحکم، قابلیت‌های زیاد مانند کنترل کننده‌های PID، کنترل متوالی، تایمر‌ها و شمارنده‌ها، سهولت برنامه‌نویسی، قابلیت کنترل قابل‌اعتماد و سهولت استفاده از سخت‌افزار، بیش از یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی است.

می‌توان گفت پی ال سی یک نوع کامپیوتر خاص است که برای کارکردی قابل‌اطمینان در شرایط صنعتی خاص مثل دماهای بسیار بالا، رطوبت، خشکی و گردوخاک طراحی شده است تا بتوان فرآیندهای صنعتی از قبیل خط مونتاژ در یک کارخانه تولیدی، فرآیندهای موجود در کارخانه‌های سنگ معدن یا تسویه خانه‌های فاضلاب را اتوماتیک کرد.

این محصول در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، نیروگاه‌های برق، صنعت فولاد، صنعت خودرو، صنایع شیمیایی و بخش انرژی و بهینه‌سازی مصرف و موارد دیگر کاربردهای فراوانی دارد.

پشتیبانی و آموزش‌های لازم

این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی خود قیمت خیلی پایین‌تری دارد اما ازلحاظ کیفیت کاملاً قابل‌رقابت است و توانسته صرفه‌جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با اشاره به این‌که برای استفاده از کامپیوترهای صنعتی نیاز به آموزش است، افزود: آموزش‌های لازم جهت استفاده از این محصول به‌صورت کامل داده می‌شود، همچنین پشتیبانی از دیگر موضوعات مهمی است که محصول داخلی این مزیت را نیز دارد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی