کد خبر: ۲۷۰۳۹
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

نجات گوشی های سامسونگ از یک خطر

سامسونگ گوشی های برند خود را از یک مشکل امنیتی بد نجات داد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت امنیت موبایل Kryptowire یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن جزئیات نقض امنیتی در اندروید 9، 10، 11 و 12 گوشی های هوشمند سامسونگ در اوایل سال جاری شناسایی شده بود. مشکلی که در صورت آسیب دیدن دستگاه عواقب جدی داشت و این شرکت با سامسونگ تماس گرفت. به اعتبار خود، سامسونگ به سرعت به این مشکل واکنش نشان داد و به‌روزرسانی امنیتی فوریه 2022 خود را برای رفع این مشکل منتشر کرد.

پست Kryptowire در مورد جزئیات این مشکل بسیار فنی است، اما یادآوری خوبی از اهمیت به‌روزرسانی‌های امنیتی مداوم در دستگاه‌های اندرویدی است. در حالی که اکثر دارندگان دستگاه سامسونگ احتمالاً قبلاً با دانلود به‌روزرسانی امنیتی از خود محافظت کرده‌اند، کسانی که به‌روزرسانی خودکار را روشن نکرده‌اند باید مطمئن شوند که دستگاه خود را در اسرع وقت به‌روز می‌کنند. در تلفن سامسونگ خود، به Settings>Software Update بروید و گزینه Download and Install را انتخاب کنید تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را بررسی کنید. سپس برگردید و دانلود خودکار از طریق Wi-Fi را روشن کنید.

در حالی که هر مشکل امنیتی یا مشکل بدافزار بد است، پست وبلاگ Kryptowire نشان می دهد که چقدر می توان به تلفن های محافظت نشده آسیب وارد کرد. بر اساس این پست، دستگاه‌ها در برابر مداخلات زیاد توسط عوامل خارجی آسیب‌پذیر بودند و به آنها امکان بازنشانی کارخانه، نصب برنامه‌های جدید، حذف برنامه‌ها و افشای دستگاه را می‌داد. همانطور که در بالا گفته شد، سامسونگ با آخرین به‌روزرسانی‌های خود این نقص را برطرف کرده اما کسانی که دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی نکرده‌اند، ممکن است در معرض لیست فعالیت‌های مخرب قرار بگیرند.

Kryptowire همچنین تلفن‌های فردی را از نظر نقص‌های امنیتی آزمایش کرد که در دستگاه‌هایی مانند Galaxy S21 Ultra، A10e و S10پلاس به وفور یافت شد. این شرکت به این نکته اشاره کرد که هدفش ایجاد یک لیست کاملاً جامع از دستگاه‌های آسیب‌پذیر سامسونگ نیست، بلکه صرفاً نشان دادن این موضوع است که بسیاری از تلفن‌ها آسیب‌پذیر بودند.

اپل، گوگل و تقریباً تمام تولیدکنندگان گوشی های دیگر، همگی دارای آسیب پذیری های امنیتی هستند. خوشبختانه، اکثر شرکت‌های بزرگ به‌روزرسانی‌های امنیتی مکرر را انجام می‌دهند.

برچسب ها: سامسونگ امنیت
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی