کد خبر: ۲۷۰۴۱
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۱

Falcon Solar با ظاهر شبیه شاهین می‌خواهد سریع‌ترین هواپیمای خورشیدی باشد

انرژی خورشیدی بدون شک یکی از بهترین منابع انرژی تجدیدپذیر در دنیاست. از این رو بسیاری از شرکت‌ها به دنبال طراحی محصولاتی هستند که انرژی خود را از این طریق تامین می‌کنند و طراح شرکت Lasky Design هم به‌تازگی طرح مفهومی هواپیمایی به نام «Falcon Solar» را منتشر کرده که می‌تواند به سریع‌ترین هواپیمای مجهز به انرژی خورشیدی تبدیل شود.

به گزارش «نبض فناوری»، «لزلو نمت» اخیرا دست به طراحی هواپیمای Falcon Solar زده که با الهام از شاهین طراحی شده است. نمت می‌گوید: «طراحی این هواپیما از بدنه پرنده‌های شکاری الهام گرفته شده است. طبیعت مدت‌هاست که منبع الهام خوبی برای مهندسان و طراحان محسوب می‌شود. ضروری است که درک و تعادل مناسبی با طبیعت داشته باشیم.»

مدل مفهومی هواپیمای پایا
این طراح ادامه می‌دهد: «امروزه می‌توانیم با سرعتی فراتر از صوت حرکت کنیم، اما با چه هزینه زیست‌محیطی؟ با چقدر هزینه انرژی؟ پرندگان بسیار بهینه‌ترند. آیا می‌توانیم بهینگی فراگرفته شده از پرندگان را به سرعت بالاتری ارتقا دهیم؟ به عنوان یک طراح، می‌توانم بگویم این سوالات در هنگام طراحی و ایده‌گیری از طبیعت الهام‌بخش ما هستند.»

هدف از طراحی Falcon Solar پایایی بوده است
این طرح مفهومی با در نظر گرفتن سرنشین طراحی شده و قرار است حمل و نقل هوایی را پایاتر و بهینه‌تر کند. با توجه به این که پنل‌های خورشیدی روی سطح بالایی این هواپیما قرار گرفته‌اند، ممکن است این سوال پیش بیاید که انرژی آن در آب و هوای ابری از کجا تامین می‌شود؟ نمت می‌گوید پرواز در ارتفاعات بالا می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند.

مدل مفهومی هواپیمای پایا
این طراح می‌گوید عامل اصلی در طراحی این هواپیما بحث پایایی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است. او ادامه می‌دهد: «معتقدم فناوری‌های مدرن به اندازه کافی پیشرفت کرده‌اند که به ما اجازه دهند با انرژی خورشیدی پرواز کنیم. به نظرم زمان آن رسیده که دنیا به این سمت پیش برود.»

اگرچه این طرح فعلا فقط یک مدل مفهومی است، اما می‌تواند الهام‌بخش اقدامات متنوعی در حوزه هوانوردی باشد و محصولات بهتری را به وجود بیاورد، محصولاتی که از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر خواهند بود.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی