کد خبر: ۲۷۳۶۸
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

برخی از مشخصات کلیدی دوربین جلو آیفون 14

در حالی که در مورد ارتقاء دوربین پشتی سری آیفون 14 صحبت های زیادی شده است، ما چیزی در مورد دوربین جلو نشنیده ایم.

به گزارش «نبض فناوری»،  مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته شده اپل امروز بهبودهایی را که در دوربین جلو ایجاد خواهد شد، فاش کرد.

به گفته تحلیلگر، هر چهار گوشی در خط تولید دارای دوربین جلو ارتقا یافته با فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.9 خواهند بود. برای مقایسه، سری آیفون 13 دارای فوکوس های ثابت جلویی با دیافراگم f/2.2 است.

فوکوس خودکار یا AF قابلیتی است که فوکوس دوربین را به طور خودکار تنظیم می کند تا اطمینان حاصل شود که سوژه واضح به نظر می رسد. در مقابل، با فوکوس ثابت یا دستی، وظیفه شما این است که فوکوس را ثابت کنید.

در مورد دیافراگم، این یک سوراخ در دوربین است که میزان نور از لنز را کنترل می کند و تنظیم دیافراگم، عدد f، نسبتی است که فاصله کانونی را با قطر دیافراگم مقایسه می کند.

به عبارت ساده، هرچه عدد f کمتر باشد، سوراخ لنز بزرگتر است. بنابراین یک عدد f کوچکتر به این معنی است که نور بیشتری به سنسور می رسد، به این معنی که تصاویر روشن تر می شوند. دیافراگم کمتر نیز عمق میدان خوبی ایجاد می کند.

کو همچنین می‌گوید که پشتیبانی از فوکوس خودکار و عدد f پایین‌تر باعث ایجاد جلوه عمق میدان بهتر برای عکس‌های دوربین جلو و حالت پرتره می‌شود. فوکوس خودکار احتمالاً اثر فوکوس را برای FaceTime، تماس‌های ویدیویی و پخش زنده افزایش می‌دهد. این پیشرفت ها می تواند گوشی های جدید را به بهترین گوشی های دوربین سلفی سال 2022 تبدیل کند.

طبق گزارش‌های قبلی، آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس احتمالاً یک سنسور 48 مگاپیکسلی جدید دریافت خواهند کرد که امکان ضبط ویدیوی 8K را نیز فراهم می‌کند. با توجه به بزرگ‌تر بودن سنسور، این مدل‌ها احتمالاً برجستگی‌های دوربین ضخیم‌تری دارند، همانطور که تصاویر اخیراً درز کرده از مدل‌های ساختگی نشان داده شده است.

همچنین ظاهراً پرو دارای بریدگی‌های حفره‌ای برای دوربین جلو و Face ID خواهد بود و از تراشه سریع‌تر و کارآمدتر A16 Pro Bionic بهره می‌برد. این گونه ها همچنین دارای یک پورت لایتنینگ سریعتر هستند.

 

مدل‌های معمولی همچنان دارای ناچ هستند و ممکن است روی نسخه کمی بهبود یافته A15 Bionic سال گذشته کار کنند. انتظار می رود اپل در ماه سپتامبر از سری آیفون 14 رونمایی کند.

برچسب ها: آیفون 14 اپل دوربین
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی