کد خبر: ۲۸۲۸۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

مصرف انرژی در استخراج رمزارزها

هیچ روش مستقیمی برای محاسبه میزان انرژی مصرف شده برای استخراج بیت کوین وجود ندارد، اما این رقم را می توان از روی هش ریت شبکه و ماینینگ ریگ های تجاری در دسترس تخمین زد.

به گزارش «نبض فناوری»، کمبریج تخمین می زند که بیت کوین، گسترده ترین شبکه رمزارزهای استخراج شده، سالانه 26.73 تراوات ساعت برق و 167.72 تراوات ساعت برق از طریق دارایی های انرژی در نقطه تولید مصرف می کند.

برآورد دیگری توسط Digiconomist، یک سایت تحلیلی ارزهای دیجیتال، این رقم را 204.5 تراوات ساعت بر اساس مصرف انرژی تا 27 مه 2022 نشان می دهد. این رقم حدود 2,159 کیلووات ساعت برق در هر تراکنش محاسبه می شود، یعنی همان مقدار توان مصرف شده توسط میانگین خانوار آمریکایی بیش از 74.01 روز.

تخمین زده می‌شود که اتریوم، دومین شبکه بزرگ رمزارزها، 87.29 تراوات ساعت برق در سال بر اساس مصرف انرژی تا 27 مه 2022 مصرف می‌کند که با مصرف برق فنلاند مقایسه می‌شود. میانگین تراکنش اتریوم به 210.16 کیلووات ساعت برق نیاز دارد، یعنی همان مقدار برقی که یک خانوار آمریکایی متوسط ​​در 7.1 روز مصرف می کند.

توسعه دهندگان اتریوم در تلاش هستند تا به مکانیزم اجماع اثبات سهام کم انرژی روی آورند، اما این هدف همچنان دور از دسترس است.

بیش از 15000 رمزارز مختلف و بیش از 400 صرافی در سرتاسر جهان وجود دارد. هیچ یک از گزارش‌ها یا محاسبات استفاده از انرژی ارزهای دیجیتال، انرژی صرف شده برای توسعه سکه‌های جدید یا ارائه خدمات برای آنها را محاسبه نمی‌کنند.

مقدار انرژی مصرف شده توسط ماینینگ رمزارز به احتمال زیاد در طول زمان افزایش می یابد، با این فرض که قیمت ها و پذیرش کاربر همچنان افزایش می یابد. استخراج رمزارزها یک فرآیند رقابتی است: با افزایش ارزش پاداش بلوک، انگیزه‌های شروع استخراج نیز افزایش می‌یابد. قیمت بالاتر ارزهای دیجیتال به معنای مصرف انرژی بیشتر توسط شبکه های کریپتو است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی