کد خبر: ۲۹۳۵۷
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

چه می شود اگر در دعوای با توییتر حق با ماسک باشد؟

ایلان ماسک ممکن است به زودی در دادگاه با توئیتر در مورد اینکه آیا باید مجبور به خرید این شرکت رسانه اجتماعی شود، روبرو شود. بهانه ماسک برای عقب نشینی عدم شفافیت توییتر در مورد ربات ها و بحث اطلاعات است.

به گزارش «نبض فناوری»، ماسک در تلاش برای خروج از قرارداد 44 میلیارد دلاری، ادعا کرده که توییتر اطلاعات کافی در مورد تعداد ربات‌های این پلتفرم ارائه نکرده است (حساب‌های خودکاری که می‌توانند بی‌خطر باشند) اما می‌توانند برای مقاصد شرورانه مانند خارج کردن وجه نقد کاربران استفاده شوند.

 

تعداد زیاد ربات ها به این معنی است که تبلیغ کنندگان هنگام خرید تبلیغات در پلتفرم به ارزش پول خود خدمت واقعی نمی گیرند. در مورد کاربران، این بدان معناست که افراد کمتری از آنچه فکر می‌کردند توییت‌هایشان را می‌بینند.

اگر تعداد ربات‌های توییتر بیشتری نسبت به آنچه گزارش کرده باشد، چه می‌شود؟

توییتر اکثریت قریب به اتفاق درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد. هر بار که در جدول زمانی خود پیمایش می کنید، توییت های تبلیغ شده را می بینید.

در سه ماهه اول سال 2022، توییتر 1.11 میلیارد دلار از مجموع 1.2 میلیارد دلار درآمد خود را از تبلیغات به دست آورد. این بیش از 90 درصد درآمد آن است. توییتر برای ادامه رشد تجارت خود به تبلیغات وابسته است. طبیعتاً همین امر در مورد  هم گروه های آن از جمله متا، اسنپ، تیک تاک و آلفابت نیز صادق است.

 

توییتر بر اساس تعداد افرادی که تبلیغات را در این پلتفرم می بینند، این پول نقد را جمع آوری می کند. به هر حال، اگر شما یک برند هستید، می‌خواهید که انسان‌های واقعی تبلیغ شما را ببینند و شاید هر کالایی را که می‌خواهید بخرند.

بیانیه توییتر مبنی بر اینکه کمتر از 5 درصد از کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد آن ربات هستند، وسیله ای برای کاهش نگرانی تبلیغ کنندگان است.

با این حال، اگر ماسک درست بگوید و ۲۰ درصد یا بیشتر از کاربران فعال روزانه توییتر، ربات‌ها باشند نه افراد واقعی، پس تبلیغ‌کنندگان هنگام خرید تبلیغات در پلتفرم، پول خود را بیهوده خرج می کنند.

همانطور که ماسک ادعا می کند، اگر تعداد ربات ها 20٪ یا بیشتر باشد، کاربران می توانند توییتر را نیز کنار بگذارند.

شمارش ربات ها در پلتفرمی با ۲۲۹ میلیون کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد آسان نیست. توییتر می گوید از فرآیندهای خودکار و همچنین بررسی های دستی با استفاده از مجموعه های نمونه حساب ها برای اندازه گیری ربات ها استفاده می کند.

چالش سخت این است که بسیاری از حساب‌های کاربری که ظاهراً جعلی به نظر می‌رسند، در واقع افراد واقعی هستند. البته پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، از طریق توییتر توضیح داد و برخی از حساب‌های اسپم که در واقع خطرناک‌ترین هستند و بیشترین آسیب را به کاربران ما وارد می‌کنند در ظاهر کاملاً قانونی به نظر می رسند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی