کد خبر: ۲۹۴۲۲
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

آزمایش نمونه اولیه عینک هوشمند واقعیت افزوده

گوگل عینک‌های واقعیت افزوده فوتوریسم خود را به دنیای واقعی می‌آورد.

به گزارش «نبض فناوری»، غول فناوری سیلیکون ولی اعلام کرده است که  AR خود را از ماه آینده آزمایش خواهد کرد.

این شرکت در ماه مه در نمایشگاه Google I/O 2022 دید اجمالی به نمونه اولیه عینک AR داد و گفت که این عینک برای کمک بصری به افرادی که در محیط‌های مختلف حرکت می‌کنند، طراحی شده‌اند، به‌خصوص اگر کسی از کشورهای دیگر بازدید می‌کند. روز سه‌شنبه، گوگل در یک پست وبلاگ نوشت که عینک‌های واقعیت افزوده را برای چند ده نفر و آزمایش‌کنندگان مورد اعتماد ارسال می‌کند تا از آن‌ها در تنظیمات عمومی منتخب استفاده کنند.

هدف از آزمایش میدانی نمونه اولیه عینک AR کمک به Google در برنامه‌ریزی ویژگی‌هایی است که به کاربران در زندگی روزمره کمک می‌کند، از جمله ترجمه، ناوبری، رونویسی و جستجوی بصری. این عینک با دوربین های داخلی، میکروفون و نمایشگرهای درون لنز عرضه می شود تا به تشخیص محیط ها و زبان ها از طریق A.I کمک کند.

با این حال، آنها نمی توانند عکس یا فیلم بگیرند. تنها کاری که آنها انجام خواهند داد این است که داده های تصویری را برای فعال کردن ترجمه ها، رونویسی ها و جهت ها در میدان دید آزمایشگر در زمان واقعی فراهم کنند. برای مثال، آن‌ها منوی یک رستوران اسپانیایی را به انگلیسی ترجمه می‌کنند یا برای نزدیک‌ترین کافی‌شاپ (یا Starbucks) راهنمایی می‌کنند.

آزمایش‌کنندگان نمی‌توانند از آن در مدارس، مکان‌های عبادت، ساختمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها، مکان‌هایی که کودکان در آن جمع می‌شوند (مانند زمین‌های بازی)، تجمع‌ها یا تظاهرات و مکان‌های مشابه دیگر استفاده کنند. گوگل همچنین به آزمایش کنندگان اجازه نمی دهد از عینک هنگام رانندگی استفاده کنند زیرا بدیهی است که این کار خطرناک است.

در حال حاضر مشخص نیست گوگل چه زمانی عینک AR جدید خود را به صورت تجاری در دسترس قرار دهد. اما اگر آزمایش در دنیای واقعی در حال حاضر انجام شده است، می توان امیدوار بود که آن روز خیلی دور نباشد.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی