کد خبر: ۲۹۶۵۸
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

سقوط دوباره موشک چین

موشک کنترل نشده چین بر فراز اقیانوس هند سقوط کرد و قطعات آن در جایی نزدیک جزیره بورنئو افتاد.

به گزارش «نبض فناوری»، موشک کنترل نشده Long March 5B چین دوباره بر فراز اقیانوس هند وارد جو زمین شد و در جایی نزدیک ساراواک، ایالت مالزی در جزیره بورنئو فرود آمد.

فرماندهی فضایی ایالات متحده ورود مجدد این موشک را در ساعت 12:45 بعد از ظهر به وقت شرقی تایید کرد، اما هنوز مشخص نیست که بقایای آن در کجا فرود آمده است. آژانس فضایی چین اعلام کرد که موشک دوباره در نزدیکی همان منطقه وارد شد و بیشتر آن در مسیر سقوط سوخت.

در 24 جولای، چین از موشک Long March 5B برای پرتاب یک ماژول آزمایشگاهی به ایستگاه فضایی ناتمام Tiangong استفاده کرد. Long March 5B  که بیش از 100 فوت طول و بیش از 22 تن وزن دارد، برای مدتی به دور زمین می چرخد ​​تا زمانی که به زمین سقوط کند.

 این سومین پرتاب Long March 5B چین است که سومین فرود خارج از کنترل آن را رقم می زند. در سال 2020، چین از Long March 5B برای آوردن ماژول هسته Tiangong به فضا استفاده کرد. بقایای موشک در ساحل عاج فرود آمد. سال گذشته، چین اولین ماژول آزمایشگاهی خود را روی Long March 5B راه اندازی کرد که قطعات آن در نهایت به اقیانوس هند ریختند.

بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه‌ای در توییتر به فرود غیرقابل کنترل واکنش نشان داد. نلسون می نویسد: «جمهوری خلق چین اطلاعات مسیر مشخصی را به دلیل سقوط موشک Long March 5B به زمین به اشتراک نمی گذارد. همه کشورهای فضایی باید از بهترین شیوه‌های تعیین‌شده پیروی کنند و سهم خود را برای به اشتراک گذاشتن این نوع اطلاعات از قبل انجام دهند تا امکان پیش‌بینی قابل‌اعتماد خطرات احتمالی برخورد زباله‌ها، به ویژه برای وسایل نقلیه سنگین، مانند Long March 5B، فراهم شود که خطر قابل‌توجهی دارد.»

متأسفانه، این آخرین موشک خارج از کنترل نیست که به زمین سقوط می کند. چین قصد دارد سومین و آخرین ماژول خود را با استفاده از Long March 5B در ماه اکتبر به تیانگونگ پرتاب کند و بار دیگر از این موشک برای آوردن تلسکوپ به فضا در سال 2023 استفاده خواهد کرد.

برچسب ها: موشک چین سقوط
ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی