کد خبر: ۳۰۰۶۲
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

کاهش اقبال کره ای ها به فیسبوک

کاربران ماهانه فیسبوک در کره جنوبی بیش از 25 درصد کاهش یافته اند.

به گزارش «نبض فناوری»، یک گزارش تحلیلی نشان داد که فیسبوک در دو سال گذشته شاهد کاهش بیش از 25 درصدی تعداد کاربران فعال ماهانه (MAU) در کره جنوبی بوده است.

بر اساس گزارش Mobile Index، آمار MAU کره جنوبی برای فیسبوک  تا ماه گذشته به 11.09 میلیون رسید، در حالی که در ماه می 2020، زمانی که این شرکت شروع به جمع آوری داده های مرتبط کرد، این رقم به 14.87 میلیون رسید. این آمار بر اساس داده‌های فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل گوگل و اپل بود.

گزارش ها می گویند که رقم ژوئیه همچنین نشان دهنده کاهش 17 درصدی نسبت به 13.34 میلیون در سال گذشته است. روند نزولی ناشی از کاهش مداوم کاربران جوان فیسبوک در کره جنوبی است.

بر اساس گزارش موسسه توسعه جامعه اطلاعاتی کره، نرخ استفاده از فیسبوک در بین افراد 25 تا 38 ساله در سال 2021 به 27 درصد رسیده است که نسبت به 48.6 درصد در سال 2017 کاهش قابل توجهی داشته است.

یک منبع گفت: «بسیاری از نوجوانان و کاربران 20 ساله به اینستاگرام نقل مکان کرده‌اند و به نظر می‌رسد شکایات مربوط به تبلیغات آنلاین در فیسبوک نیز افزایش یافته است.

هفته گذشته، یک نظرسنجی جدید از نوجوانان آمریکایی (سن 13 تا 17 سال) توسط مرکز تحقیقاتی پیو، روند نگران کننده ای را برای فیسبوک به رهبری مارک زاکربرگ نشان داد زیرا سهم نوجوانانی که از پلتفرم رسانه های اجتماعی استفاده می کنند از 71 درصد در سال 2014-2015 کاهش یافته و تا کنون به 32 درصد رسیده است.

پلتفرم ویدیویی کوتاه چینی TikTok محبوبیت زیادی پیدا کرده است و اکنون یک پلتفرم رسانه اجتماعی برتر برای نوجوانان در میان اینستاگرام، فیسبوک و اسنپ چت است.

حدود 67 درصد از نوجوانان می گویند که همیشه از TikTok استفاده می کنند و 16 درصد از همه نوجوانان می گویند که تقریباً به طور مداوم از آن استفاده می کنند.

برچسب ها: فیسبوک کره متا
ارسال نظرات
به دلیل محتوای سواستفاده از کودکان؛ شرکت‌های بزرگ از آگهی دادن به توئیتر انصراف دادند
وبگردی